Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Com aprendre l'art d'acompanyar als més vulnerables

Aquest va ser el tema central en la Trobada Diocesana de Pastoral de la Salut, que va comptar amb la presència del Cardenal Lluís Martínez Sistach

“La saviesa de cor”. Aquest és el tema que enguany la Campanya del Malalt va proposar per la reflexió, pregària i actuació en l’art d’acompanyar als més vulnerables i malalts des de l’escolta i el respecte a la dignitat de l’home. Aquesta Trobada Diocesana de Pastoral de la Salut, que va tenir lloc a l’Hospital de Sant Rafael el passat dissabte, va comptar amb la presència del Cardenal Lluís Martínez Sistach.

L’arquebisbe de Barcelona va destacar el paper fonamental que juguen totes aquestes persones que de manera voluntària ajuden als qui més ho necessiten. “Cada dia serà més necessari un servei religiós amb voluntariat als hospitals. Hem d’aconseguir que el capellà faci la seva missió habitual, i que al seu costat hi hagi un laïcat que faci una missió complementaria en el servei”.

Programa

La Jornada va obrir amb una pregària a càrrec de Mn. Antoni Suriol, rector de la parròquia de St. Ferran i membre del S.R hospital Bellvitge. A continuació, sota el títol “L’home d’avui necessita la mirada de Déu des de la visió Teològica i Bíblica”, el teòleg i biblista del Bisbat de Vic, Mn. Joan Torra, va realitzar una ponència aprofundint en aquesta temàtica.

Posteriorment, després d’un cafè, es va obrir un torn de paraula on els participants i voluntaris van poder preguntar i resoldre dubtes amb l’ajuda dels ponents. Finalment, el Cardenal Martínez Sistach va ser l’encarregat de tancar la jornada.

Educar la mirada

Aquesta Campanya 2015 pretén educar una mirada que permeti a les congregacions religioses, professionals, voluntaris parroquials i serveis religiosos d’hospitals aprendre a valorar tot el que els envolta, a emfatitzar amb els demés, a practicar la compassió, la tendresa i fomentar tot el que humanitza.

“Com sempre, la gent compromesa amb els malalts i la Pastoral de la Salut de totes les parròquies de la diòcesi de Barcelona tenen una bona resposta. El lema d’enguany, que sempre ve del Vaticà i és el motiu pel qual hem celebrat aquesta jornada, és La salut i la saviesa del cor: Una altra mirada és possible, amb un cor nou”.

Amb el desig de que encara més  joves voluntaris s’adhereixin al projecte, la delegació diocesana de pastoral de la salut seguirà vetllant per ajudar als més desafavorits, ja que tal com diu el Papa: “sols es pot ser missioner quan un se sent bé cercant el bé dels demés”.