Pàgina d'inici > Noticies > Sagrada Família

Clausura del I Centenari de la mort de la Mare Encarnació Colomina

Omella celebra una solemne Eucaristia d'Acció de Gràcies en honor a la confundadora de les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret

La Congregació de les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret va clausurar, el 26 de novembre de 2016, el I Centenari de la mort de la seva Cofundadora, la Mare María Encarnació Colomina i Agustí (1848-1916), la causa d ela qual es troba ja introduïda a Roma.

A més a més, de nombrosos actes en els col·legis de tot el món, es va celebrar una solemne Eucaristia d’Acció de Gràcies a la Basílica de la Sagrada Família a Barcelona. La celebració va ser presidida per Mons. Joan Josep Omella  arquebisbe metropolità, i concelebrada per nombrosos sacerdots diocesans i religiosos Fills de la Sagrada Família, entre els quals figurava el P. Jesús Díaz, Superior General.

Transcurs de la Missa

A partir de les quatre de la tarda el Temple es va anar omplint amb l’afluència nombrosíssima de professors dels col·legis de la Congregació a Catalunya, pares, alumnes i amics. L’eucaristia va comptar amb les paraules de l’arquebisbe, que va subratllar que “sant Josep Manyanet i la Mare Encarnació van donar la seva vida per presentar un model de família, el de la Família de Natzaret”. “I van ser tenaços i constants – va dir l’arquebisbe- per sembrar una llavor, sense la qual avui la societat seria diferent”.

Dirigint-se a les famílies, L’aquebisbe els va demanar que “cuidessin l’oració personal i familiar, participant en la missa dominical”. Segons va recordar, la Mare Encarnació era “una dona d’oració, una dona de profunda vida interior, i va donar resposta a una triple crida que avui senten les seves filles: ser missioneres, ser família i ser-ho a l’estil de Natzaret”.  “Perquè a Natzaret es va viure el silenci que capacita per a l’escolta, la senzillesa de vida, el respecte, l’amor i el treball diligent…”.

Omella va concloure recordant que comencem el temps d’Advent i demanant-nos que reséssim així: “Jesús, Josep i María, feu de la nostra llar, la Vostra”.

Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret

Enguany, les Missioneres Filles de la Sagrada Família de Natzaret han tancat també la fase diocesana de la Causa de la Serventa de Déu, la M. Mª Encarnació Colomina. Un any de goig i d’abundants fruits espirituals pels quals donen gràcies al Senyor i se senten urgides a donar resposta a Déu, a través del lliurament generós de les seves vides al servei de la família i de l’educació.

Tal com va expressar la Superiora General, Mare Montserrat del Pozo,  “sentim una gratitud immensa envers Déu, que va voler escollir sant Josep Manyanet i la Mare Maria Encarnació Colomina per ajudar al món a tenir la mirada fixa a Natzaret, per fer present el valor de l’educació i de la família, per col·laborar a fi que cada llar sigui un Natzaret”.

Maria Encarnació, el nom de la qual va ser compendi i lema de la seva existència a Natzaret, va viure compromesa amb l’ideal de renovar la família cristiana oferint a tots el model de la Sagrada Família, Jesús, Maria i Josep. Una missió i un carisma, heretats de sant Josep Manyanet, de plena vigència i actualitat.

Font: P. Blanquet