Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Centenari del temple de Sant Josep Oriol

La Basílica parroquial de Sant Josep Oriol celebra durant aquest mes diferents actes commemoratius dels primers 100 anys del temple i de vida parroquial

Sant Josep Oriol (1650-1702) va consagrar la seva vida al sacerdoci a la ciutat de Barcelona. En vida, els que parlaven o es confessaven amb ell, li tenien com a sant per la facilitat per apropar les seves ànimes a Déu. Pel seu exemple i model de proximitat entre els cristians en 1915el bisbe de Barcelona Dr. Enric Reig va posar la primera pedra, un 27 de juny, de la que avui és la Basílica Parroquial de Sant Josep Oriol.

El projecte de la Basílica va començar a mans de l’arquitecte Enric Sagnier Villavecchia però no va arribar a terme doncs empesos per la Guerra Civil, 19 d juliol de 1936, dos mesos després de rebre el títol de Basílica, el temple va ser destruït. Va caldre esperar que l’arquitecte Francesc Folguera Grassi, restaurés el temple en 1940, respectant el valor arquitectònic i artístic de l’edifici.

Aquest any celebraran els 100 anys del temple i de vida parroquial amb diferents actes previs a la festa major, que culminarà amb una eucaristia el 27 de juny a les 20: 00h. presidida pel Cardenal Arquebisbe de Barcelona, ​​Lluís Martínez Sistach. Han organitzat conferències sobre el projecte del primer arquitecte el 23 de maig, activitats per als escolans el 13 de juny i visites comentades del temple els dies 14 i 20 de juny.