Pàgina d'inici > Noticies > Mans Unides

Celebració ecumènica de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians

El dissabte dia 18 de gener, a les 20 hores, es va celebrar a la catedral de Barcelona una celebració ecumènica amb motiu de l’inici de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians que aquest any tenia com a lema: “És que Crist està dividit?"

El dissabte dia 18 de gener de 2914, a les 20 hores, es va celebrar a la catedral de Barcelona una celebració ecumènica amb motiu de l’inici de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians que aquest any tenia com a lema: “És que Crist està dividit?” (1 Cor 1,1-17).

Desenvolupament de la celebració

Els diversos representants de les confessions cristianes varen intervenir en diversos moments de la celebració de la Paraula de Déu.

El Sr. Enric Vendrell, en una breus paraules inicials va dir que “el gran repte que tenim davant és el de la convivència entre pobles, religions i confessions”. Va citar l’exhortació apostòlica del Papa Francesc en l’apartat dedicat a l’ecumenime i afegí que “val la pena treballar per tot el que ens uneix perquè el món ho necessita”.

Mons. Jaume Gonzàlez-Agàpito, delegat diocesà d’Ecumenisme i de Relacions Interreligioses i coordinador de la Comissió Interdiocesana d’Ecumenisme i de Relacions Interreligioses, va iniciar les seves paraules amb aquesta cita de Sant Tomàs d’Aquino: Recedant vetera, nova sint omnia. També va recordar els seus contactes en els anys postconciliars  amb Mons. Loris Francesco Capovilla, nomenat cardenal als 98 anys, que fou secretari personal del Papa Joan XXIII, i amb el cardenal Jorge Mario Bergoglio, avui Papa Francesc. Recordà el lema de la Setmana de Pregària i va dir que “Crist no està dividit; nosaltres sí que estem dividits. Però la gran frontera del moment present no són les nostres divisions confessionals, sinó la frontera  que hi ha fora d’aquest temple, en un món –el món d’avui-  que viu allunyat de la fe en Déu. I va esmentar la figura de Joan XXIII i tot el que va viure i comunicar com a representant pontifici a Bulgària i a Istanbul.

Dos testimoniatges

Després es varen presentar dos testimoniatges. En el primer, el Rvd. Arximandrita Hristodfoulos, monjo de la Santa Muntanya de l’Athos i rector de la parròquia del Patriarcat ecumènic, va glossar el lema de la Setmana, recordant que Pau demana als corintis que no hi hagi divisions a la comunitat cristiana. “La força de l’oració és més forta que totes les nostres debilitats. Hem de pregar i treballar per la unitat dels cristians. Potser ens cal parlar menys entre nosaltres i parlar més amb el Senyor sobre com vivim l’amor entre nosaltres. Aquí, l’amor cristià no s’ha quedat en paraules, sinó que ha passat a les obres”.

El segon testimoniatge el va presentar la pastora Joana Ortega, delegada de Relacions ecumèniques de l’Església Evangèlica de Catalunya. Comentant el lema d’aquest any va dir que “la unitat no és uniformitat, i que la unitat s’ha de consolidar en l’acceptació de la diversitat en la manera d’entendre la fe, la vida i el món. Que el Crist ens ddoni la força de fer unitat respectant les diversitats en la manera d’entendre la fe, la vida i el món”.

Llista dels assistents

–      Sr. Enric Vendrell Aubach,director general d’Afers Religiosos del Govern de la Generalitat.

–      Rvd. Pare Aurel Bunda, rector de la parròquia rumanesa de Sant Jordi.

–      S.E.R. Mons. Felicisimo Cordero, bisbe de l’Església Carismàtica Episcopal.

–      Rvd. Pastor Guillem Correa, secretari general del Consell Evangèlic de Catalunya;

–      Rvd. Arximandrita Hristodoulos, rector de la parròquia ortodoxa grega de Barcelona (Sant Nectari).

–      Rvd. Pastor Javier García, director europeu del Moviment AGAPE.

–      Rvd. Arxiprest Joan Garcia, vicari general per Espanya i Portugal del Patriarcat de Sèrbia.

–      Rvd. Pastor Andrew Gifford, de l’Església Espanyola Reformada Episcopal.

–      Rvda. Pastora Marta López, de l’Església Evangèlica de Catalunya.

–      Rvd. Pastor Holguer Lübs, rector de l’Església Evangèlica Alemanya.

–      Rvd. Pastor Josep Monells, ex director europeu del Moviment AGAPE.

–      Rvda. Pastora Joana Ortega, delegada de Relacions Ecumèniques de l’Església Evangèlica de Catalunya.

–      Rvd. P. Serafin Pavlov, responsable a Catalunya del Patriarcat de l’Església Ortodoxa Russa.

–      Rvd. P. Sasson Krikor Zumrookhdian, vicari general del Delegat Pontifici per a Espanya i Portugal de l’Església Apostòlica Armènia.

–      Arximandrita americà

–      Membres de l’Església Copta.

Altres actes

El dijous dia 23 de gener, a la parròquia de Santa Anna, es celebrarà una pregària especial dins de la Setmana per a la Unitat, protagonitzada pels joves i amb la presència i participació del Sr. Cardenal Arquebisbe. En moltes parròquies i altres centres de culte faran actes ecumènics de pregària. A la catedral, del 20 al 24 de gener, a les 17.15h hi haurà l’exposició del Santíssim i la pregària d’adoració; a les 18h, rosari i pregària; a les 19h, eucaristia.