Celebració Ecumènica a la Catedral

El 18 de gener a les 19.30 h els feligresos estan convocats per viure una jornada amb les diferents confessions cristianes

El Secretariat diocesà d’Ecumenisme ha organitzat una celebració ecumènica a la seu de l’arxidiòcesi barcelonina, la Catedral de Barcelona. Una celebració que comptarà amb els representants de les diferents confessions cristianes per seguir caminant junts en aquest camí comú que és la fe.

El 18 de gener a les 19.30 h la catedral s’omplirà per rebre a les confessions cristianes. Així, l’acte serà presidit per Mn. Josep Ramon Pérez, degà de la catedral de Barcelona i concelebrat pels representants de les diverses confessions. El primer acte de Montserrat Puigdellívol, directora del Secretariat diocesà d’Ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona.

Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians

Per aquest motiu, la celebració ecumènica serà el tret de sortida de la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. Tindrà lloc del 18 al 25 de gener; entre les festivitats de la confessió de sant Pere i la conversió de sant Pau.  Per tant, en aquesta ocasió porta com a tema la frase bíblica «Cerca la justícia i només la justícia» (Dt 16,18-20).

Enguany, la recerca prèvia de materials entorn del tema ha estat feta per un grup de representants de diverses comunitats cristianes d’Indonèsia. Amb una població de 265 milions, dels quals un 86% s’identifiquen com a musulmans, Indonèsia és el país amb la presència islàmica més nombrosa. Tanmateix, al voltant del 10% d’indonesis són cristians de tradicions diverses. Per tant, els textos han estat publicats conjuntament pel Pontifici Consell per a la Promoció de la Unitat Cristiana i la Comissió Fe i Constitució del Consell Ecumènic de les Esglésies. Així, el Centre Ecumènic de Catalunya n’ha fet la versió catalana.

Els temes

Dia 1r: Que la justícia ragi com l’aigua (Am 5,24)
Dia 2n: Que la vostra paraula sigui «sí, quan és sí; no, quan és no» (Mt 5,37)
Dia 3r: El Senyor és compassiu i benigne (Sl 145,8)