Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Catòlics i ortodoxos, els dos pulmons de l’Església

Enguany, al mes de maig, es trobaren a Jerusalem el Papa Francesc i el Patriarca Bartomeu, per commemorar el 50è aniversari de l’encontre de Pau VI i Atenàgores I, l’any 1964

Benvolgut/da,

A la Comissió Interdiocesana d’Ecumenisme i Relacions Interreligioses de Catalunya i Les Illes se’ns va ocórrer organitzar un simposi, el mateix mes de la trobada, sobre les relacions entre els ortodoxos i els catòlics. Una altra iniciativa diocesana a Barcelona, en el mateix mes, ens aconsellà posposar el simposi als dies 7 i 8 del mes d’octubre.

Hem volgut propiciar el coneixement, l’interès i l’afecte entre dues confessions cristianes que, com deia Sant Joan Pau II, són com els dos pulmons de l’Església de Crist. Dues confessions cristianes que han viscut quasi un mil·lenni sencer d’ignorància mútua i d’un desconeixement endèmic. També dues confessions cristianes que avui conviuen a la nostra terra.

En el Simposi sobre les relacions entre els ortodoxos i els catòlics, no hem volgut exposar els aspectes més ‘exòtics’ dels nostres ritus i els dels ortodoxos, ni les petites tradicions que ens distingeixen, ni insistir un cop més en les mancances o els errors del passat. Hem volgut presentar allò que vertebra, envigoreix i encarna el cristianisme en la seva tradició llatina i en la seva tradició bizantina. És a dir, hem volgut que ortodoxos i catòlics descobríssim l’entitat dels nostres germans d’altra confessió en la teologia i, sobretot, en la seva espiritualitat.

En annex a aquestes lletres trobaràs el tríptic del programa i la butlleta d’inscripció que es pot fer fins al dia 7 d’octubre o el mateix dia 7 al Seminari de Barcelona on es celebrarà el Simposi.

Per a qualsevol altra informació restem a la vostra disposició.

Rebeu una salutació cordial.

Mons. Jaume González-Agàpito

Informació adicional: