Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Càritas proposa marcar les dues caselles de l'assignació tributària per multiplicar la solidaritat

«Algunes persones no donen res. Altres només la meitat. MILLOR 2». Marcant les dues “X”, els ciutadans poden col·laborar sense cap cost afegit, aportant un 0,7% de la seva base imposable

Amb motiu de la Campanya anual de la Renda, Càritas Diocesana de Barcelona anima als contribuents de la diòcesi de Barcelona a marcar la “X” en les dues caselles solidàries de l’Assignació Tributària: la destinada a l’Església catòlica i la de Finalitats Socials.

Per sensibilitzar a la ciutadania sobre la possibilitat de multiplicar el seu compromís a la Declaració de la Renda, s’han editat diferents materials sota el lema «Algunes persones no donen res. Altres només la meitat. MILLOR 2». Marcant les dues “X”, els ciutadans poden col·laborar sense cap cost afegit, aportant un 0,7% de la seva base imposable a sostenir l’acció de l’Església i amb un altre 0,7% a recolzar l’acció social que desenvolupa Càritas Diocesana de Barcelona i altres entitats del Tercer Sector.

Encara hi ha contribuents que desconeixen la possibilitat de marcar conjuntament les dues caselles solidàries a la Declaració de la Renda i ajudar el doble (0,7% + 0,7% = 1,4%) a les persones en una situació social més vulnerable. Per aquest motiu, volem remarcar que aquesta opció no afecta la quota final de la declaració, no suposa pagar més i tampoc redueix l’import a retornar, sigui quin sigui el resultat de la declaració.

En l’exercici de l’any passat, dels gairebé 19,5 milions de declarants a tot Espanya, 4.088.107 van marcar conjuntament les dues caselles, el que va suposar un augment del 10% amb relació a l’exercici anterior.

No obstant això, segueix havent-hi un gran nombre de contribuents, concretament un 30% (5.890.000 de declarants l’any passat), que no marquen cap de les dues caselles solidàries, de manera que l’import de l’assignació tributària de les seves declaracions va directament a les arques de l’Estat.

A més de rebre fons de la “X” destinada a l’Església catòlica, Càritas Diocesana de Barcelona rep fons pels seus projectes socials per mitjà de la casella “Activitats d’Interès Social”. Els diners rebuts per Càritas Diocesana de Barcelona de la Campanya anual de la Renda de l’any passat van ascendir a 1.055.170,74 €. Amb aquests diners, s’han ajudat 23.913 persones, i s’han distribuït en sis programes de la següent manera:

Imatge 1: Destí dels diners de la Campanya anual de la Renda de l’any passat als diferents programes de CDB. FONT: Elaboració pròpia

Per continuar duent a terme aquesta tasca tan necessària, demanem als contribuents de la diòcesi de Barcelona que ens ajudin marcant les dues “X”. Un petit gest pot marcar la diferència en favor de les persones més vulnerables.