Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Càritas i la URL organitzen una jornada sobre “fractura social”

La trobada té l’objectiu de facilitar un espai per a la reflexió sobre la fractura social que ens envolta, aprofundir en les seves causes i també conseqüències

Càritas Diocesana de Barcelona organitza conjuntament amb la Universitat Ramon Llull (URL) una jornada de cooperació sobre “fractura social”. L’activitat, emmarcada en el projecte Aristos Campus Mundus, tindrà lloc el proper divendres 13 de març de 9:30 a 14:30 h a l’Auditori de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna.

La jornada s’iniciarà amb la benvinguda del delegat episcopal de Càritas Diocesana de Barcelona, Mn. Salvador Bacardit, i el rector de la URL, Josep Maria Garrell. A continuació, el coordinador de l’equip d’estudis de Càritas Espanyola i Fundació FOESSA, Francisco Lorenzo, oferirà una conferència als assistents. També hi haurà una taula rodona en què intervindran experts en la matèria. El director general de Blanquerna-URL, Andreu Ibarz, serà l’encarregat de cloure la jornada.

Objectius de la jornada

“Fractura social” és una expressió que al·ludeix a la distància que separa un determinat grup de la població socialment integrat d’un altre grup format pels exclosos. És ben probable que ens trobem immersos en un procés de transformació social que donarà pas a un nou model de societat més fracturat. Actualment tan sols el 34% de la població espanyola es troba en situació d’integració plena, segons el darrer l’informe FOESSA sobre exclusió i desenvolupament social, mentre que a l’any 2007, abans de l’inici de la crisi, era del 50%. La crisi dels últims anys ha afectat als més pobres, que cada vegada disposen de menys recursos.

Així doncs, la trobada té l’objectiu de facilitar un espai per a la reflexió sobre la fractura social que ens envolta, aprofundir en les seves causes i també conseqüències. D’altra banda, també té la finalitat d’avaluar la seva evolució en futures trobades, on es pretén que es posin sobre la taula altres qüestions mereixedores de ser objecte de nous estudis.

Aristos Campus Mundus

Aristos Campus Mundus 2015 (ACM 2015) és una agregació estratègica de tres universitats  -la Universitat de Deusto, la Universitat Pontifícia Comillas i la Universitat Ramon Llull-, totes elles compromeses amb la innovació socialment responsable i sostenible, a través de la docència i la investigació. L’agregació va néixer l’any 2010 amb un acord de cooperació estratègica avançada amb les universitats nord-americanes Georgetown University, Boston College i Fordham University.

Programa de la jornada

09:30 h – Inscripció

10:00 h – Benvinguda a càrrec de Mn Salvador Bacardit, delegat episcopal de Càritas Diocesana de Barcelona, i del Dr. Josep Maria Garrell, rector de la URL.

10:30 h – Ponència del Sr. Francisco Lorenzo, coordinador del Equipo de Estudios de Cáritas Española y Fundación FOESSA. Presentació del ponent a càrrec del Sr. Eduard Sala, Cap d’Acció Social de Càritas diocesana de Barcelona.

-Col·loqui.

11:30 h – Pausa cafè

12:00 h – Taula rodona amb la intervenció de:

• Dr. Albert Florensa, professor d’IQS-URL.
  • Dr. Àngel Castiñeira, professor d’ESADE-URL.
  • Sra. Mercè Darnell, responsable de l’àrea de Programes i Serveis de Càritas Diocesana de Barcelona.
  • Dr. Òscar Mateos, professor i vicedegà de Relacions Internacionals i Recerca de la FESTS Pere Tarrés-URL.
  • Dr. Jordi Riera, vicerector de Política Acadèmica de la URL.
  • Moderador: Sr. Francesc Marc Álvaro, periodista i professor de la FCRI Blanquerna-URL.

– Col·loqui

14:15 h – Cloenda a càrrec del Dr. Andreu Ibarz, director general de Blanquerna-URL.