Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Càritas i la Universitat Ramon Llull aborden conjuntament la fractura social

La Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna va organitzar una jornada de reflexió sobre la fractura social, aprofundint en les seves causes i conseqüències

La Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna va acollir una jornada de cooperació sobre la “fractura social”, organitzada per Càritas Diocesana de Barcelona conjuntament amb la Universitat Ramon Llull (URL). L’activitat està emmarcada en el projecte d’iniciativa social “Aristos Campus Mundus”, on hi participen conjuntament tres universitats de l’Estat espanyol i entre les quals s’hi troba la Universitat Ramon Llull,

Benvinguda i presentació

La jornada de reflexió es va iniciar amb la benvinguda i introducció al tema de la mà de Mn. Salvador Bacardit, delegat episcopal de Càritas Diocesana de Barcelona i Josep Maria Garrell, rector de la Universitat Ramon Llull. Ambdós van coincidir al destacar la importància d’abordar la problemàtica que afecta de ben a prop la societat. Tal i com va expressar el rector de la URL, des de les universitats s’han d’emprendre accions per sensibilitzar els estudiants i la societat en general de la problemàtica relativa als desequilibris socials, per tal se’n parli i mirar de posar-hi remei. Mn. Salvador Bacardit va destacar la importància d’estudiar les causes d’aquesta fractura social que afecta els més vulnerables i va fer-ne una reflexió per tal de poder afrontar-les i superar les seves repercussions.

Ponència de Francisco Lorenzo

A continuació, Francisco Lorenzo, Coordinador del Equipo de Estudios de Cáritas Española i la fundació FOESSA, moderat pel Cap d’Acció Social de Càritas Eduard Sala, va posar sobre la taula aquest afer fent-ne un anàlisi dins el context de la crisi econòmica actual. La seva intervenció es va basar en les dades obtingudes en les investigacions realitzades en el VII Informe sobre exclusió i desenvolupament social, publicat recentment per la fundació FOESSA. Va posar èmfasi en que la pobresa és un fenomen multidimensional, que deteriora una societat en àmbits molt diversos, no tan sols econòmics.

Taula rodona amb ponents de diferents disciplines

Seguint amb el fil conductor de la jornada, una taula rodona amb professionals d’àmbits diversos que treballen amb Càritas i la Ramon Llull, moderats per Andreu Ibarz, director general de Blanquerna-URL, va servir per aprofundir en el tema, el qual es va tancar amb un col·loqui i amb les qüestions dels assistents. Tot plegat, un gra de sorra més per aconseguir posar fi a les desigualtats i els problemes latents en aquells grups més vulnerables de la societat actual.