Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Cardenal Martínez Sistach: “L'amor a Catalunya demana als laics cristians estar presents en totes les seves realitats”

L'Arquebisbe de Barcelona va presidir el passat divendres 11 de setembre la missa de commemoració de la Diada de Catalunya

El cardenal Martínez Sistach va presidir el passat divendres 11 de setembre la missa de commemoració de la Diada de Catalunya. L’eucaristia, davant de centenars de feligresos que van omplir la Basílica de Santa Maria del Mar, va estar marcada pel missatge que l’Arquebisbe de Barcelona va pronunciar en uns dies on la política ocupa un paper cabdal en l’actualitat de Catalunya. Representant el Govern de la Generalitat hi va assistir el director general d’Afers Religiosos, Enric Vendrell.

En primer lloc, el cardenal Sistach va citar a Joan Pau II per destacar el paper clau que ha jugat el cristianisme en la identitat de Catalunya. “Sant Joan Pau II, amb motiu del mil·lenari de Catalunya, ens demanà que aquella efemèride  ha de servir per prendre consciència que el cristianisme ha sigut un element molt important en la conformació de la identitat de Catalunya en aquest mil anys de la seva història”.

En el dia que començava la campanya electoral a les eleccions al Parlament de Catalunya, que tenen en aquesta ocasió una gran importància històrica, el cardenal Sistach va fer referència a la nota publicada dilluns 7 de setembre pels bisbes de Catalunya. “Cal que cadascú expressi per mitjà del vot les pròpies opcions, tenint present els grans valors que han d’estructurar la societat, com són el respecte als drets de les persones, de les famílies i les institucions, així com l’honestedat i la transparència de la gestió pública”.

Proïsme com a clau

“Per a nosaltres l’amor a Catalunya forma part de l’amor al proïsme. Es tracta de la solidaritat bàsica amb les persones del nostre entorn. Aquest amor a Catalunya demana als laics cristians, especialment, estar ben presents en totes les seves realitats i institucions”.  Amb aquestes declaracions l’Arquebisbe de Barcelona va animar als feligresos a formar part i a ser membres actius en les institucions i realitats de la societat catalana.

Justament a través d’aquest proïsme i a partir de les terribles imatges que han circulat pels mitjans de comunicació, el cardenal Martínez Sistach remarcava que s’havia de tenir una actitud d’opció preferent “pels pobres, pels immigrants i pels refugiats”.  Per aquest motiu l’Església ha volgut implicar-s’hi a través d’una iniciativa que ajudarà a molta gent. “Per això hem posat l’antic Seminari Menor diocesà al servei dels refugiats i he demanat als diocesans, famílies i institucions, que tinguem una actitud acollidora i ajudem a aquests germans nostres necessitats”.

Finalment, el rector de la Basílica de Santa Maria del Mar, Mn. Salvador Pié, ha recordat que el 2015 es compleixen 30 anys de la primera missa de la Diada a Santa Maria del Mar.