Card. Omella: «L’Eucaristia és el centre de la vida cristiana»

L'arquebisbe de Barcelona presideix la celebració de Corpus Christi i recorda que «Déu és present a la ciutat i viu amb els barcelonins la felicitat i el patiment»

No passa tots els anys que la processó de Corpus Christi coincideixi amb la vigília de Sant Joan. Així ha estat aquest diumenge 23 de juny de 2019, que ha tingut lloc l’adoració del pas de la custòdia en una de les vetllades més màgiques de l’any.

Acompanyada dels petards que sonaven als voltants del barri gòtic, la custòdia va sortir als peus de la catedral per l’esperada celebració de Corpus. L’arquebisbe de Barcelona, el card. Joan Josep Omella, va presidir la missa, acompanyat dels bisbes auxiliars, els canonges i els preveres i els diaques de l’Església barcelonina. També, els membres de l’Orde de Malta i del Sant Sepulcre ocupaven el seu lloc al costat de la cúria.

Tot i que la data era assenyalada, la multitud dels fidels i devots no va faltar a la cita. Entre aquests, destacaven les confraries identificades amb la seva “bandera” i els nens i nenes que enguany fan la primera comunió.

Signe d’unió entre germans

Durant l’homilia el cardenal Omella va emfatitzar en el significat de l’Eucaristia: «centre de la vida cristiana, que fa i construeix l’Església». Segons va dir, «és l’Eucaristia que constitueix el poble cristià com a poble de Déu i ens alimenta». En aquest sentit, va destacar que «ens fa viure la unió en Jesucrist, la fraternitat entre nosaltres i ens dóna la força de Jesús, com a signe d’amor permanent».

Fraternitat i caritat

En la seva intervenció, l’arquebisbe va aprofundir en el Pla Pastoral de la diòcesi, que enguany viu l’eix de la Fraternitat. «Un objectiu pastoral al qual ens hem d’implicar». En aquesta línia de germanor va subratllar que en Corpus celebrem també el dia de la caritat. «El Corpus ens recorda que Déu escolta el crit dels que pateixen. Pobresa material, salut, solitud, la pobresa de no conèixer Déu, etc». Una caritat, que tal com va dir el cardenal necessita estar organitzada, i l’Església ho fa a través de la Càritas diocesana i parroquial.

Camí amb el Senyor

El cardenal Omella, recordant l’Èxode, va dir que és en aquest signe amb Déu on Ell ens convida de desprendre’ns de totes les coses per ser només cor. Un cor que estima a Déu present en l’Eucaristia. En aquesta situació d’adoració, l’arquebisbe va convidar a demanar al Senyor «un regne de pau, justícia, llibertat i amor».

Va alertar que els cristians no caminen sols en aquest regne. Igual que Moisès va comptar amb Ell a Barcelona també hi és. «Déu està present a la nostra ciutat, i vol viure amb la societat la felicitat i el patiment». «El Senyor no ens abandona mai. De fet, ens dóna tot allò que necessitem per viure com apòstols i ser transformadors de la societat», va dir.

Processó

Un cop finalitzada la celebració, la custòdia, sobre el tron de Martí l’Humà, es va posar en marxa amb Déu present en l’Eucaristia. Va seguir el recorregut tradicional: des de Plaça Nova, al carrer Arcs, passant per Portal de l’Àngel i el carrer Comtal, Via Laietana i Joaquim Pou, fins a arribar a l’avinguda de la Catedral. Obrint el pas, caminaven les germandats i confraries, nens de la primera comunió, preveres i l’arquebisbe que caminava al ritme de la custòdia que el seguia. En arribar als peus de la catedral, seguint la tradició, esperaven el bestiari que va reverenciar-se davant la custòdia.

Una ovació al Senyor

Finalment, l’arquebisbe Omella va fer la benedicció del Santíssim. La benedicció va acabar, amb un aplaudiment al Senyor. «Una ovació a Déu present en les nostres vides i a la nostra ciutat», va dir.

«Aquesta revetlla l’heu fet més bonica amb la vostra devoció i estima. Vivint aquesta fe amb les arrels cristianes que tenim. Que ningú ens robi l’alegria, la fraternitat, l’esperança que surt del Senyor», va afegir.

23 Octubre, 2019
Cafè Youcat obre la temporada amb la Regina Mary, una cristiana que va patir la repressió religiosa a l'Índia hinduista