Pàgina d'inici > Entrevistes

Camins de diàleg

Entrevista al P. Carles Marcet, delegat de Pastoral de la Providència Tarraconense de la Companyia de Jesús

El P. Carles Marcet, SJ, considera que val la pena l’esforç per trobar camins de diàleg entre les religions. La pregària n’és un, però n’hi ha d’altres, d’òptiques per a dialogar. En qualsevol cas, assegura el P. Marcet, “l’important és prendre consciència que és més important i més gran el que ens uneix que el que a primera vista ens separa”.

Per què és important la pregària en el cristianisme?

Pròpiament, tota la vida cristiana és una litúrgia, una pregària de lloança a Déu en tot allò que fem, que vivim, som, sentim, diem, cerquem… El fet de cercar al llarg del dia algun espai propi per retirar-se a pregar –com feia Jesús– és precisament per preservar que tota la vida esdevingui pregària, que tot sigui viscut amb Déu i en Déu.

Com ens hem de preparar per fer una bona pregària?

L’espai de pregària, en personal intimitat amb Déu, és un temps i una acció que convé preparar tot desitjant-la. És com aquell que espera la visita d’una persona estimada a casa seva i ho endreça tot per tal que s’hi trobi a gust. En la pregària aquesta preparació esdevé un moment per prendre consciència del que vaig a realitzar i també del meu estat interior, que és on el visitant vindrà a trobar-me.

La pregària cristiana es pot equiparar a una meditació espiritual d’una altra religió?

Totes les grans tradicions religioses i espirituals contemplen la importància de la pregària com a activitat i actitud que ajuda a viure amb més plenitud i consciència. En l’essencial, doncs, ens hi troben molt pròxims. Una altra qüestió són les maneres concretes de pregar. Aquí, les propostes de les diverses tradicions espirituals varien i, per tant, hi ha una pluralitat d’expressions orants. L’important és que ajudin la persona a viure la seva vida harmònicament.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del proper 18 de setembre.