Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

‘Caminem junts en la diversitat’ fins a Vic

La Pastoral Social i el col·lectiu dels immigrants de Barcelona gaudeixen d'una jornada d'espiritualitat i art a la diòcesi vigatana

Com ja és tradició, al final de curs, el col·lectiu “Caminem junts en la diversitat”, va organitzar un dia de convivència, entre persones que formen part de diferents comunitats de migrants. S’hi van afegir també els membres de parròquies amb persones provinents de cultures foranes.

Camí cap a Vic

El diumenge dia 10 de juny set autocars,  prop de 350 persones, van sortir a les 8 del matí de la Plaça Universitat de Barcelona, direcció a Vic.  Arribats a la capital d’Osona, es van dirigir a la Catedral, on un guia de Catalònia Sacra els va explicar els llocs més significatius i emblemàtics de la ciutat. A cada un dels participants se’ls va proporcionar un plànol de Vic, i se’ls va donar l’opció per gaudir d’una visita al Museu episcopal.

Al llarg del matí, van poder visitar la ciutat i, al migdia, van trobar-se tots al recinte Firal del Sucre, on s’havia disposat un ampli local, per dinar. Com és tradició, cada un va portar receptes pròpies de cada cultura, de manera que gràcies als diferents col·lectius, durant l’àpat es van tastar menjars típics de diferents llocs del món.

Art a la catedral

A la tarda, reunits a la Catedral, se’ls va impartir una explicació sobre la personalitat de Josep Sert, autor de les pintures del temple. Va ser una oportunitat per aprendre sobre les diferents obres d’art de l’autor, tant les antigues com les més actuals. De fet, les pintures són el tercer projecte que va elaborar l’artista.

Celebració

Després d’una bona dosi d’art, va tenir lloc l’Eucaristia. Aquesta va anar a càrreg del bisbe de Vic, Mons. Romà  Casanova. En la Missa, van participar els diferents col·lectius aportant la seva riquesa cultural. Es va escoltar cants en tagaló, xinés, i altres llengües.

En l’homilia, el bisbe Casanova, va mostrar la seva satisfacció. Un orgull per l’església de Vic per haver escollit aquest ciutat pel dia de convivència. Va glossar l’Evangeli del diumenge, especialment, el fragment en que Jesús és buscat per la seva Mare i parents. Segons va dir “els creients no sempre son compresos, com no fou comprès el mateix Senyor”.

Acabada la Missa, a l’escalinata de la Catedral, va tenir lloc l’obligada foto de grup. També, d’altres amb el bisbe de Vic, qui va accedir amb molt de gust.

Abans de tornar cap a Barcelona, els organitzadors van manifestar el més sincer agraïment. Gratitud per a totes les persones que van fer possible la Jornada. De manera molt especial, als membres de la Cúria episcopal de Vic i al bisbe Romà pel seu acolliment.