Camí del diaconat

Quatre futurs diaques permanents són admesos a ordes a la parròquia de Mare de Déu del Pilar

Autor: Agustí Codinach

Miquel Lluís Borràs Font, Alejandro López Llosa, Josep Saperas Vives i Fernando Carlos de Valdivia González. Aquests són els noms de les persones que van rebre l’admissió als ordes, com a futurs diaques permanents.

Bisbe Vadell presideix la cerimònia

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Antoni Vadell va presidir la cerimònia dels futurs diaques permanents. Així, ho va fer a la parròquia de Mare de Déu del Pilar. Un acte emotiu pels quatre futurs diaques, que ja han fet un pas més per arribar al seu objectiu final: el diaconat.

Lectors i acòlits: Què representen

Acòlits i lectors. Són dos noms que la gent d’església ha escoltat en diverses ocasions però quins beneficis representen? Primerament, cal destacar que són dos ministeris laicals. Això implica que es poden atorgar a un laic sense que aquest arribi a ser diaca permanent. El primer pas per arribar al diaconat és el de lectors. A un lector se li confereix el càrrec de proclamar la paraula de Déu. És a dir, llegir les lectures de la missa. Després, el següent pas és l’acolitat. A l’acòlit se li confereix el servei d’ajudar al celebrant a l’altar. També pot repartir la comunió i és el darrer pas previ al diaconat. Cal destacar que no són un sagrament de l’orde.

Què implica ser diaca

Un diaca, del llatí servidorés un home que ha rebut el primer grau del sagrament de l’orde sacerdotal per la imposició de les mans del bisbe. Pròpiament els diaques no són sacerdots, no reben el sacerdoci ministerial, tot i pertànyer a l’orde sagrat. La funció del diaca és assistir i ajudar els bisbes. La seva missió és col·laborar amb el presbiteri diocesà. En aquest sentit serveixen l’altar, proclamen l’evangeli i ajuden els preveres en les funcions pròpies del diaca que els han estat encomanades. Poden exhortar el poble fidel (predicació), poden administrar els sagraments del baptisme i el matrimoni així com repartir la sagrada eucaristia, presidir els funerals i dur a terme els sagraments establerts en el ritual litúrgic de l’església catòlica.

21 Juny, 2019
Els seminaristes finalitzen l’any escolar amb una eucaristia concelebrada pel cardenal Omella i el bisbe de Sant Feliu, Mons. Agustí Cortés