Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Barcelona es prepara per viure el centenari de Fàtima

Coincidint amb el viatge del papa Francesc aquest cap de setmana la parròquia de Fàtima del Turó de la Peira organitza els actes del centenari de les aparicions de la Mare de Déu

La primera aparició de la Mare de Déu Santíssima va ser el 13 de maig de 1917. La Cova de Iría, situada a Fàtima, Portugal, va ser l’escenari d’aquest primer apareixement davant de tres pastorets menuts: la Lucía, la Jacinta i el Francisco, en la qual els va demanar que resessin el rosari cada dia per aconseguir la pau del món i la fi de la guerra.

La Mare de Déu es va tornar a aparèixer als nens cinc vegades més, demanant-los de fer molts sacrificis per a la conversió dels pecadors, fins que el dissabte 13 d’octubre els hi va dir que era la Senyora del Rosari i que volia establir la devoció al seu Cor Immaculat al món. Aquell mateix dia va fer un gran miracle: el moviment giratori del sol llançant raigs de llum de diferents colors, que fou presenciat per més de 70.000 persones que hi eren presents. La devoció a la Mare de Déu de Fàtima s’ha estès per tot el món i els miracles es multipliquen constantment.

Centenari de Fàtima a Barcelona

Commemorant el centenari de Mare de Déu de Fàtima, la parròquia de Barcelona ha organitzat diferents actes pel cap de setmana. El dissabte 13 de maig a les 10.00 h hi haurà la primera eucaristia presidida per Mn. Pepe Martínez; una hora més tard es resarà el sant rosari pels Misteris del goig. A les 12.00 h hi haurà la segona eucaristia de la mà de Mn. Alfredo Valladares en la qual els fidels preparats durant 33 dies tindran una solemne consagració davant la imatge de la Verge de Fàtima. Ja a la tarda, a les 15.00 h hi haurà la “Coronilla de la misericòrdia”. De 17.00 h a 19.00 h hi haurà els tres sants rosaris que són el dels Misteris de llum, els Misteris de dolor i els Misteris de glòria. Finalment, a les 20.00 h Mons. Lluís Martínez Sistach, cardenal emèrit de Barcelona, presidirà l’última eucaristia solemne de la Mare de Déu de Fàtima.

El diumenge 14 de maig a les 17.30 h hi haurà la processó de la Verge de Fàtima. El recorregut anirà fins a la parròquia de Sant Francesc Xavier, novament a Fàtima on Mn. Manel Pérez oferirà l’eucaristia i la cantada per la coral de la Hermandad de los Romeros d’aquesta mateixa parròquia.

Finalment el diumenge 28 de maig a les 17.30 hi haurà una representació de gospel de l’Evangeli segons sant Mateu, pel grup de teatre d’Animació Missionera.

El Papa viatja a Fàtima

El pròxim divendres i dissabte 12 i 13 de maig, el papa Francesc viatjarà a Fàtima per encomanar-li a la Verge els destins temporals i eterns de la humanitat i, també, per suplicar-li sobre els seus camins de benediccions del cel. El Sant Pare ha demanat a tothom que l’acompanyin com a “peregrins de l’esperança i la pau”.

Actes de la Mare de Déu de Fàtima

Durant tota aquesta setmana la parròquia de Mare de Déu de Fàtima de Barcelona ha celebrat diversos actes per commemorar aquest centenari. Un exemple és el diumenge 7 de maig quan es va celebrar el segon aniversari de l’entrada de les restes mortals de Mn. Joan Tolrà i Borràs i el 28è aniversari de la seva mort. El dimecres 10 de maig es va celebrar un concert de Gospel del grup Ovnisingers i més tard una eucaristia amb predicació mariana. O el mateix divendres que se celebrarà una eucaristia de la vigília de la Verge.