Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Badalona, de 150 aniversari

La parròquia de Sant Josep celebra un segle i mig amb el pregó de l'il·lustre badaloní, Joan Rosás

150 anys són els que celebra la parròquia de Sant Josep de Badalona. L’església ja s’ha vestit de festa per començar amb tot el que li ofereix aquest any emotiu i especial.

Amb l’església plena de gom a gom, on fins i tot s’han necessitat cadires extres perquè tothom gaudís assegut del pregó; s’ha donat el tret de sortida als actes del 150è aniversari amb un pregó per part del badaloní Joan Rosás. Un pregó diferent on ha volgut ressaltar el moment històric i polític dels inicis de la parròquia de Sant Josep, ajudant així a relativitzar els moments convulsos que vivim avui en dia.

Actes del 150è aniversari

El pregó és només un dels actes que la parròquia de Sant Josep farà aquest any. El més proper és el d’aquest dissabte dia 16 de setembre a les 11.00 h on hi haurà la inauguració oficial del 150è aniversari al Monestir de la Divina Providència completat amb una Eucaristia, una cercavila i un aperitiu per tots els assistents.

Durant l’any la parròquia té previst publicar un llibre sobre la història de Sant Josep de Badalona. Una exposició de fotografies històriques serà un acte emotiu pels badalonins de la parròquia. A l’octubre hi haurà un acte dramàtic on es representaran obres de teatre basades en textos antics; i al maig es farà un concert de Gospel per la ciutat. Per acabar, l’acte final d’aquesta gran celebració serà un pelegrinatge a Terra Santa amb els feligresos de la parròquia.

Molts anys d’història

L’església de Sant Josep és un temple parroquial catòlic de Badalona, obra de Joan Amigó i Barriga, protegida com Bé Cultural d’Interès Local. Pel creixement de la població de Badalona a finals del segle XIX es va decidir crear una nova parròquia. El bisbe de Barcelona Antoni Palau va signar el decret per erigir la parròquia de Sant Josep de Badalona el 4 de març de 1860. Es va inaugurar, ja com a temple parroquial propi, l’1 de març de 1925, essent rector el Dr. Pere Rifé. Les obres ja fetes i les que estaven en procés van quedar hipotecades durant el període 1936-1939. Passada la guerra, l’esforç constructor es va centrar en la nau del temple definitiu. No va ser fins el 19 de març de 1962 que Narcís Jubany, aleshores bisbe auxiliar de Barcelona, va inaugurar la seva restauració actual.

La parròquia de Sant Josep fa una mirada enrere, als seus inicis a la història de cada una de les famílies, batejades i casades dins les seves parets. Una parròquia que porta 150 anys afrontant els problemes i tirant endavant. Una parròquia que encara li queda un llarg recorregut ple d’esvorancs i d’alegries per teixir la seva història.