Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Cristians en el món

‘Ayuda a la Iglesia Necesitada’, per Quaresma

La fundació pontifícia llança una nova campanya durant aquest període per recaptar fons i ajudar a religioses que treballen en països colpejats per la guerra

El mitjà informatiu Rome Reports ens presenta aquesta setmana la fundació pontifícia Ayuda a la Iglesia Necesitada’ i, concretament, la proposta que ha fet per aquest temps de Quaresma. L’entitat treballa vetllant per la justícia i al servei dels cristians. En aquest sentit, no només ajuda els catòlics, sinó també, qualsevol comunitat cristiana que pateix persecució, opressió o greus necessitats pastorals.

Nova campanya

Per aquesta Quaresma ha llançat una nova campanya per recaptar fons i ajudar a religioses que treballen en països colpejats per la guerra. És a dir, aquelles zones de pobresa i on els cristians són minoria. Països, des de la assolada Síria fins a països de l’àrea exsoviètica.

Entre les religioses destaca, Sor Samia Jriej viu a Homs, Síria. Allà les religioses ajuden a reconstruir el cor de les comunitats cristianes als que la guerra va robar l’esperança. “Tot això simbolitza l’amor de Déu a la terra – explica la religiosa-. Per això, volem donar les gràcies a Ajuda a l’Església Necessitada pel seu suport “.

Sor Samia, juntament amb dues monges més, porta un asil de nens a Kazakhstan. Hi assisteixen menors provinents de famílies trencades o que han patit abusos. En aquest sentit, Sor Rita explica que “han vist als seus pares borratxos, i de vegades han estat maltractats”. De fet, és important que aquests nois aprenguin a valer-se per si mateixos. Les germanes els porten a l’escola i els ajuden a conrear els seus talents. Una de les seves majors satisfaccions va ser rebre la visita d’un exalumne que ara és pare de família.

Fent front als conflictes

D’altra banda, hi ha la mare Graciana, provinent del Perú. Pertany a la congregació de les Missioneres de Jesús Verb i Víctima. Treballen amb persones que viuen en zones remotes on ni tan sols hi ha sacerdots.

Aquestes missioneres van rebre permisos especials per ajudar en l’administració de sagraments. És a dir, el baptisme, el matrimoni o la distribució de la comunió. També per a elles Ayuda a la Iglesia Necesitada és crucial.

I des de l’assolellat Perú fins a la freda Ucraïna. Així, Sor Clara diu que encara se senten els dolorosos efectes de l’ocupació soviètica i de les guerres del segle XX. Tot i viure en un ambient escèptic i fins cínic ella va decidir entrar en una ordre de vida contemplativa.

“Ens passem el dia resant per les persones”. “És la nostra vocació”, explica Sor Clara.

Homenatge a les dones

Aquesta campanya de Quaresma no només vol recaptar fons per ajudar a aquestes religioses. En el fons és un homenatge a les dones que han deixat les seves cases i països per ajudar a persones necessitades en llocs perillosos.

Segons l’Anuari Estadístic de l’Església, hi ha 659.445 religioses que dediquen la seva vida a l’oració i al servei als més necessitats en tot el planeta. Ayuda a la Iglesia Necesitada compte a la seva web algunes històries d’aquestes religioses i allà explica com ajudar-los.