Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Assemblea de Càritas Catalunya

Presidida pel Cardenal Sistach, els delegats de les Càritas Diocesanes de Catalunya es van reunir en una jornada que va tractar sobre la presència de l'entitat en els organismes públics i socials

Els delegats de Càritas de cadascuna de les diòcesis que estan dins de la Conferència Episcopal Tarraconense, presidits pel Cardenal Lluís Martínez Sistach, bisbe delegat de la Tarraconense, i Sra. Carme Borbonès, presidenta de Càritas Catalunya, es van reunir en l’Assemblea General Ordinària de les Càritas de Catalunya a Barcelona.

Avaluació i presentació de les iniciatives

Després d’aprovar els comptes i el pressupost per a l’any 2015 es va fer un repàs de les diferents tasques que s’han anat treballant durant l’any, així com una posada al dia de les informacions de les comissions d’Immigració, Formació, Voluntariat i Laboral. Després de la intervenció d’un representant del CECAS (Centre Català de Solidaritat) que atén persones amb drogodependències, es va encomanar a la Comissió de Treball més efectivitat i una major presència a la societat i organismes institucionals.

Per acabar la sessió es va fer una presentació de tots els projectes que es duen a terme en les diferents Càritas Diocesanes que va permetre veure la riquesa d’activitats i projectes d’acollida i acompanyament, de formació i inserció social, de suport psicològic i jurídic. Van posar com a exemple el projecte que desenvolupa la Fundació IMO que atenen persones sense recursos afectades de malalties visuals i necessiten atenció mèdica.

Va ser una jornada on es van bolcar les activitats caritatives i socials de l’Església a Catalunya des del treball amb els exclosos, els marginats i aquells que viuen la pobresa en totes les seves manifestacions en els que les Càritas Diocesanes intenten donar suport amb els seus equips de responsables, tècnics i voluntaris.