Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Apostolat Seglar enceta un lema de “Castellers”

"De col·laboradors a corresponsables" serà la consigna perque tots els moviments caminin en una direcció aquest curs 2016- 2017

Aquesta primera setmana d’octubre s’han reunit els membres d’Apostolat Seglar per assentar les bases sobre les quals se sustentarà el nou curs. Un curs on es pretén aprofundir en el compromís solidari dels laics, aprofundint així en el primer anunci posant com a lema 2016-2017 “De col·laboradors a corresponsables“.

Trobades

La delegada Anna Almuni va obrir l’acte, donant la benvinguda a tots un any més i exposant quina serà la programació del nou curs 2016- 2017. El calendari comptarà com cada any amb les tres trobades que posaran data i hora els dies 5 d’octubre (19 h), el 8 de març (19 h) i el 27 de maig al matí.

“Col·laboradors a responsables”

La reflexió de la trobada va anar al voltant del lema que conduirà tot el curs: “De col·laboradors a corresponsables“. Amb aquesta consigna la Delegació proposa que tots els moviments, associacions, i els centres que composen Apostolat Seglar caminin en una mateixa direcció, fent un camí junts. “Això demana créixer en coneixement mutu i en sentit d’identitat i participació diocesana”– explica Almuni. La delegada assegura que cal “viure la missió laïcal d’anunciar l’Evangeli més agosaradament, com poble de Déu responsables i corresponsables“.

A partir d’aquest lema és va obrir una reflexió amb l’aportació de diferents ponents moderats per Mn. Àngels Arrabal de l’Associació de Sant Josep de la Montanya. Van parlar Justo Sampayo, de l’Associació ACIT, Institució Teresiana, Cristina Losa, del Moviment Cristià d’Adults, Acció Catòlica General i Domingo Torres, del Moviment de Cursets de Cristiandat i president del Fòrum d’Organitzacions Catòliques.

“Adaptació i fent xarxa”

En primer lloc Sampayo va centrar-se en la seva tasca amb els joves assegurant que cal “mirar el món amb els ulls dels nens”. Segons va dir, són els joves el que fan percebre que “estem en un moment molt canviant”, motiu pel qual cal ser “audaços, assumir riscos i apropar-nos als altres amb noves formes de comunicar”. Va instar a “sortir allà on són els joves, on la gent no hi és” per “donar i donar-nos”.

La segona interventora, va parlar sobre quina hauria de ser l’aportació de tots els laics a la diòcesi. “Podem aportar un horitzó amb criteri, esperança, suport, companyia, presència i actitud”. Cristina Losa va instar a ser constructor i acollidors sense deixar de banda el silenci. Per aconseguir-ho va recórrer a la necessitat de “fer xarxa” i en segon lloc de crear espais de reflexió i debat.

“Castellers”

Domingo Torres, va aprofundir en el significat del lema, “De col·laboradors a corresponsables” fent una metàfora amb els castellers. “Podem estar donant voltes al castell, amb mínima implicació o ens podem enfaixar, és a dir, implicar-nos! Tothom té el seu temps i el seu moment, que no té per què ser igual per tots”. Torres va insistir en la necessitat de passar a ser coresponsables amb Jesús, “encarnar la compassió, la tendresa, la solidaritat, el perdó, la misericòrdia…”.