Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Apostolat Seglar celebra el final de curs

El lema "De col·laboradors a coresponsables" culmina amb la participació i debat de les Entitats d'església i amb el bisbe Sebastià Taltavull

Amb l’assistència d’una quarantena de persones la Delegació Diocesana d’Apostolat Seglar va celebrar al Seminari Conciliar de Barcelona el passat dissabte al mati, la seva Jornada anual amb què culminava aquest curs, els treballs del qual s’han desenvolupat sota el lema “De col·laboradors a corresponsables”. Aquesta Jornada va anar precedida de dos trobades de treball durant el curs en les què es van donar les pautes per treballar la demanda què l’Arquebisbat va fer a tots els fidels convocant-los a participar en l’elaboració del Nou Pla Pastoral.

La Jornada que va començar a 2/4 de 10 del matí es va desenvolupar en dues parts. En la primera es va informar als assistents de les principals respostes a les 4 primeres parts del document de treball elaborat per un equip d’experts. I en la segona part, què es va voler que fos participativa, es va treballar el 5é) apartat del qüestionari en el què es demanava “imaginar propostes concretes i agosarades”.

Per evitar intervencions llargues es van repartir uns “pòsits” per què cadascú fes per escrit la seva aportació i procurés fer-ho de forma resumida. Després d’una presentació de les 5 idees què s’han valorat com les més recurrents en les respostes al qüestionari es va obrir un debat que es va presentar en 2 blocs. Un primer més genèric de “Accions concretes de Gestió i Organització Pastoral” i un segon dirigit a les accions en els àmbits dels què cadascú forma part, ja siguin parròquies, comunitats, moviments o institucions ja siguin de caire arxidiocesà, cultural, social, polític o de participació ciutadana. Les aportacions van ser nombroses i variades. En un gran part d’aquest debat es va comptar amb la presència del Bisbe auxiliar Mn. Sebastià Taltavull.

Com a cloenda de la Jornada es va celebrar una Eucaristia compartida amb altre Entitats d’Església que també celebraven la seva Trobada anual. Un brindis final va ser el colofó d’una Jornada on, amb el mutu coneixement es palesa la riquesa de l’Església en la seva diversitat de maneres de fer i de criteris d’actuació, però tots encaminats a un mateix objectiu final: Què la gent conegui a Jesús i difondre el seu missatge.

[Text: Apostolat Seglar]