Aplec d’Ensenyament a Montserrat

Més de 130 mestres i professors de Catalunya es reuneixen al Santuari de la Moreneta per enfortir el vincle entre uns i altres

Les delegacions d’ensenyament dels bisbats de Catalunya i la Fundació Escola Cristiana, juntament amb el Moviment cristià de mestres i professors, van celebrar al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat, el dissabte 7 d’octubre, el primer Aplec de mestres i professors cristians que va comptar amb la participació de 130 persones.

Segons Mn. Norbert Miracle, delegat diocesà d’Ensenyament, aquest I Aplec ha tingut com a objectiu convocar, especialment, als professors i mestres cristians de l’escola pública perquè es coneguin entre ells.

La jornada es va iniciar amb la benvinguda a càrrec del prior del Monestir, P. Ignasi Fossas i de l’Arquebisbe Jaume Pujol, bisbe encarregat de l’àmbit d’ensenyament a la Conferència Episcopal Tarraconense. Seguidament els mestres van participar a l’eucaristia del Santuari que aquell dia tenia una gran assistència de pelegrins de diversos arxiprestats i parròquies de Catalunya.

“Tres camins per l’educació”

«Poso als peus de la Mare de Déu el vostre treball, les vostres il·lusions i també les nostres preocupacions, o millor, les nostres ocupacions», va dir Mons. Jaume Pujol, en l’homilia. Parafrasejant el papa Francesc, el Sr. Arquebisbe va assenyalar que l’educació ha d’anar per tres camins: ajudar a pensar, ajudar a sentir-se bé i acompanyar en el fer. «Aquesta és la vostra tasca», va assenyalar. «Sigui quina sigui la vostra especialitat, el vostre paper a l’escola, tots estem cridats a escampar l’amor del Crist allà on som, especialment, vosaltres, mestres i professors, que teniu un rol tan important en l’educació de les noves generacions, dels infants i joves».

En acabar la celebració, amb la presència de l’abat Josep Maria Soler, el Dr. Ángel Belzunegui, professor de Sociologia a la URV i responsable la Càtedra d’inclusió social d’aquesta Universitat, va pronunciar la ponència de la jornada sobre l’acció social de les entitats d’Església i la seva aportació a la cohesió social de Catalunya, una recerca promoguda conjuntament per la Càtedra d’Inclusió Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i la Fundació Pere Tarrés. «Aquesta recerca mostra la capacitat que tenen les entitats socials d’Església per a provocar la cohesió social, no només quantificant les tasques de voluntariat que s’hi fan sinó també l’aportació econòmica, l’estalvi que genera a l’Estat», va explicar Belzunegui. Les últimes dades d’aquest estudi quantifiquen en 1.200.000 les persones que són abastades indirectament per l’acció social de l’Església.

A la tarda, els mestres van fer treball per grups diocesans pensant sempre en la missió evangelitzadora que tot cristià ha de tenir en la seva vida professional i en el testimoniatge que ha de donar en l’àmbit de l’escola i l’institut.

Font: Conferència Episcopal Tarraconense

22 Juliol, 2019
La Fundació Pere Tarrés preveu becar les activitats d’uns 4.500 infants durant el mes d’agost