Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Anunciar la Paraula de Déu

Les Delegacions diocesanes de Catequesi de la Província Eclesiàstica de Barcelona han iniciat del 6 al 10 de juliol al Seminari Conciliar la Setmana Catequètica

Les Delegacions diocesanes de Catequesi de la Província Eclesiàstica de Barcelona han iniciat del 6 al 10 de juliol al Seminari Conciliar de Barcelona la Setmana Catequètica, una iniciativa de formació per als catequistes amb un objectiu molt concret: “Que tots els catequistes tinguem més informació i més recursos i posar-ho al servei d’anunciar la Paraula de Déu. Aprendre com fer arribar el missatge als joves, a grans, a petits, metodologies, maneres més dinàmiques, i reforçar la nostre identitat de catequistes i de cristians”, ha afirmat M. Isabel Campmany, una de les coordinadores de la setmana catequètica.

“La necessitat i el valor de la formació, com també poder compartir experiències i dificultats amb altres, animar-se mútuament, és molt important. “El catequista té una experiència de fe i vol suscitar en l’infant, en el jove, a l’adolescent, a l’adult, que visqui la seva pròpia experiència de fe”.

Iniciació a la catequesi d’infants i adolescents, catequesi d’adolescents, cants i danses a la catequesi, contes a la catequesi o curs d’iniciar-se a catequista són alguns dels cursos que s’ha ofert amb uns nous horaris. I és que aquest any s’ha ampliat l’oferta d’horaris de formació. De dilluns a divendres s’han ofert diversos cursets a elegir, amb un torn al matí i dos torns a la tarda. Cada un té una durada de deu hores.

Com ja va succeir l’any passat, s’han incorporat dos cursets específics destinats a la pastoral d’adolescents i joves que animaran membres de les Delegacions diocesanes de Pastoral de Joventut. Un ventall de cursets variats que serviran per que els catequistes puguin aplicar aquests coneixements a les seves sessions, a les seves parròquies, portar-los a la seva comunitat. En definitiva, enriquir la nostre catequesi.