Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Àngels Valls: “En el tema laboral, la no acció no és una opció”

La responsable de formació i ocupació de Càritas diocesana de Barcelona anuncia que, des de desembre del 2013, l’entitat ha inserit a més de 350 persones en el món laboral

La inserció laboral de les persones vulnerables que pateixen precarietat i exclusió social és tot un repte per a Càritas. L’entitat denuncia que les polítiques actives d’ocupació del govern necessiten una actualització basada en l’acompanyament personal i individualitzat. Hi ha un buit en l’accent a l’atenció de les persones aturades de llarga durada i, per això, Càritas ha cercat una solució: el servei d’ocupació, un dispositiu d’ajuda i motivació als més vulnerables. “En un estudi intern de Càritas ens vam adonar que 2 de cada 3 persones ateses tenen una afectació mental, ja sigui angoixa, ansietat, patiment o dol”, expressa l’Àngels Valls, responsable de formació, ocupació i inserció sociolaboral de Càritas diocesana de Barcelona.

Com es fa l’acompanyament?

Les probabilitats de que les persones se’n surtin van molt relacionades amb el fet que la persona tingui un canvi de xip, d’actitud, en el procés de trobar feina. Però, per poder fer aquest salt s’han de sentir acompanyats en tot el procés. Càritas posa a disposició dels participants del programa un assessor i un gestor d’empresa. El primer, acompanya l’afectat des del principi fins a la fi i genera un vincle emocional i afectiu sòlid, focalitzat en la persona. El gestor, en canvi, és un comercial, l’encarregat de fer les preseleccions. Valora les qualificacions dels participants i fa de pont entre l’empresa i l’empleat.

Perfil del sol·licitant

El projecte, que es va iniciar a principis de desembre, ja compta amb més de 350 insercions laborals. Aquest servei està a l’abast de tots els que són atesos a Càritas però va dirigit, sobretot, a persones amb atur de llarga durada, sense prestacions socials i amb un nucli familiar que estigui format per persones dependents.

El perfil dels sol·licitants són indistintament homes i dones, la majoria amb 40 anys o més, “persones que ja han fet tot un recorregut però que no se’n surten i que estan poc esperançats”, afegeix l’Àngels Valls.