Pàgina d'inici > Crítiques > Cinema

Altamira

El descobriment de les pintures rupestres més famoses d'Espanya arriba al cinema posant la ciència i la fe en discòrdia amb el director de 'Carros de foc'

La relació entre la ciència i la fe és un dels temes que sovint apareix en el cinema, com és el cas de La Duda de Darwin (2009), La Teoria del Todo (2014), Àgora (2009), entre d’altres, què sovint contraposen o lliguen els dos conceptes. El director de Carros de foc (1981), Hught Hudson torna al cinema la pel·lícula Altamira, protagonitzada per Antonio Banderas, qui posarà rostre al descobridor de les pintures rupestres d’aquesta cova, les quals van donar un gir a la concepció de la creació.


Sinopsis

La pel·lícula situa l’espectador en l’any 1879,  quan l’arqueòleg aficionat, Marcelino Sanz de Sautuola i la seva filla de vuit anys descobreixen a la costa de Santander (Cantabria) una de les obres prehistòriques més importants de la història: les pintures d’Altamira.Aquestes marquen un punt a part a la història de la humanitat, ja que donaran lloc a una nova interpretació de la creació.  

Aquesta troballa arqueològica posarà en confusió la societat d’aquella època. D’una banda tots els devots de l’església catòlica, entre aquests la dona de Sautuola, així com, als ministres de l’església, la majoria dels quals ho interpretarà com un atac cap a l’Evangeli. D’altra banda, també, els del gremi científic s’afegirà a la disputa, com el reconegut arqueòleg Émile Cartailhac, que titllarà al protagonista de farsant. Tot aquest panorama portarà a la família a una situació de crisi i inestabilitat.

“Pintures més bé pàlides”

“Pintures més bé pàlides”,d’aquesta manera es titulava la crítica que va publicar El Periódico, per manifestar el poc encert del film, en general. Les crítiques no han estat gaire benèvoles amb aquest relat cinematogràfic sobre la gran troballa arqueològica. Tot i que alguns l’han valorat per l’ambientació i la fotografia, sembla que no deixa de ser més que una pel·lícula entretinguda. D’altres com l’expert en cinema espiritual, Mn. Peio Sánchez, parlen directament d’una producció “fallida”. Segons aquest, la relació la relació que es planteja entorn la ciència i la fe “és poc profunda, superficial i simplista”. “La ciència apareix com un conflicte fals, que no fa més que enaltir un personatge”, afegeix.

T'interessarà ...

El més llegit