Pàgina d'inici > Noticies > Entrevistes > Església de Barcelona

Al servei de la fe d’un poble

Entrevista a Manuel Simó i Tarragó, ex-redactor en cap de la revista Quaderns de Pastoral

Arran del tancament del Centre d’Estudis Pastorals (CEP) de les diòcesis catalanes, que dona pas a la Càtedra de Teologia Pastoral Arquebisbe Josep Pont i Gol, creada pels bisbes de la Conferència Episcopal Tarraconense i integrada en la Facultat de Teologia de Catalunya, Mn. Manel Simó, que va ser secretari del CEP i redactor en cap, durant set anys, de la revista Quaderns de Pastoral, ha elaborat una excel·lent panoràmica de la història de la publicació, plasmada en el llibre Quaderns de Pastoral (1969-2016) Una revista al servei de la fe d’un poble.

Quin paper ha jugat la revista en aquests 46 anys?

Penso que Quaderns, que va néixer l’any 1969, quan encara era ben viu el nacionalcatolicisme, va tenir un paper decisiu en la renovació de l’Església a Catalunya, seguint les inspiracions del Concili Vaticà II. Com també va ser molt important el paper que va tornar a tenir arran del Concili Provincial Tarraconense i fins avui. Sempre, des de l’esperit crític i la interdiocesanitat catalana.

N’està satisfet, del seu treball?

Analitzar i sintetitzar els 241 exemplars dels Quaderns, situant-los en els esdeveniments sociopolítics, culturals i religiosos, crec que ha estat un reconeixement merescut a la tasca realitzada per tots aquells preveres, laics i laiques que van fer possible una publicació de la qual ens podem sentir molt satisfets.

Ara comença a caminar la Càtedra Pont i Gol. Tindrà els mateixos objectius?

Les noves etapes sempre poden comportar nous avançaments, i aquesta és l’esperança. Crec que hi ha la decisió de continuar els Quaderns, amb noves característiques i, sobretot, augmentant la presència dels laics i laiques en la reflexió pastoral. Tant de bo que s’aconsegueixin els objectius.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 13 d’agost.