Ajuda Haití a vèncer l’huracà Matthew

Càritas han posat en marxa els seus respectius plans de resposta a l'emergència causada per l'huracà

Les Càritas d’Haití i de Cuba han posat en marxa els seus respectius plans de resposta a l’emergència causada per l’huracà, els efectes, a mesura que es va accedint a les zones sinistrades, són qualificats com “catastròfics”.

Considerat ja com l’huracà més potent que ha colpejat les costes d’Haití i Cuba en els últims nou anys, l’abast de pèrdues en vides humanes -que a Haití superen ja els 800 morts- i en danys materials és molt més extens que els estimats inicialment.

Repartiment d’ajuda d’emergència a Haití

A Haití, Càritas està ajudant a les famílies que han perdut les seves llars a les zones de Tauró, Cayes, Jérémie, Miragoâne i Jacmel. El seu treball es desenvolupa en coordinació estreta amb els equips d’emergència del Govern, que ha declarat l’alerta vermella i ha obert més de 200 refugis contra huracans a les zones de risc.

En Cayes, Càritas Haití està repartint paquets de menjar a les famílies que han buscat refugi en els albergs i en Jacmel està proporcionant als afectats menjar calent, aigua i productes d’higiene. Càritas disposa, a hores d’ara, de reserves d’aliments per als damnificats per quatre dies.

“L’efecte de l’huracà al sud d’Haití és catastròfic”, ha assenyalat Jean-Hervé François, director de Càritas Haití. “En aquesta zona s’han registrat nombroses morts per ofegament i ensorrament d’edificis. Algunes comunitats estan sota l’aigua. Moltes cases estan danyades i nombroses persones ho han perdut tot”, afegeix.

Per fer la teva aprotació accedeix a la pàgina web de càritas

Font: Càritas Diocesana de Barcelona

17 Juny, 2019
L’Hospital del Sagrat Cor s’estableix a la parròquia dos dies al trimestre per atendre les necessitats bàsiques dels sense sostre