Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Així hem viscut el 2014

S’acaba un any dedicat al Congrés Internacional de Pastoral de les Grans Ciutats. Però aquesta no ha estat l’única notícia destacada de la diòcesi. Les resumim en un breu vídeo musical

2014 començava amb l’inici de la Lliga Interparroquial i ha acabat amb la tradicional missa per la família. Dotze mesos que han acollit moltes iniciatives diocesanes dedicades a donar a conèixer Déu i portar-lo al cor dels fidels.

Un any molt intens

Si al gener va destacar la Lliga Interparroquial, al febrer es van celebrar els 50 anys de la Fundació Vidal i Barraquer i la mort del bisbe Pere Tena. Al març va tenir lloc el ritu d’elecció dels catecúmens i les ordenacions diaconals, mentre que a l’abril va finalitzar el primer curs Alpha i els fidels van poder assistir al Diumenge de Rams a la Sagrada Família, a la Missa Crismal, a la celebració de Sant Jordi i a la canonització de Joan Pau II i Joan XXIII. Maig, per la seva banda,  va ser el mes del Congrés de Pastoral de les Grans Ciutats. Ja al juny van venir l’Aplec de l’Esperit i la celebració del Corpus Christi. I els joves van marxar de peregrinatge al Camino de Santiago al juliol abans d’agafar les vacances d’estiu.

El setembre va arribar amb el pelegrinatge a Roma del Club+Amics amb el Cardenal Sistach i la tradicional processó de la Mercè. Les ordenacions sacerdotals i la missa d’acció de gràcies per la beatificació de Pau VI van marcar octubre, que va deixar pas a la segona fase del Congrés de Pastoral de les Grans Ciutats, que va tenir lloc al novembre. L’últim mes de l’any 2014 ha estat dedicat a la veneració del Nen Jesús a la Sagrada Família, així com a la tradicional missa per la família.

La tasca d’Església de Barcelona

En total, l’equip humà de la Delegació de Mitjans de Comunicació Social de l’Arquebisbat de Barcelona ha cobert uns 400 actes diocesans amb vídeo, que s’han complimentat amb  les habituals seccions de l’InfoEsglésia, Una pausa per al Cinema, Les parròquies des de dins i Tresors de la Catedral. A més de tots els reportatges en vídeo, també s’han publicat més de 300 notícies escrites. La tasca, però, no decaurà. De cara al 2015, la Delegació de Mitjans de Comunicació Social continuarà en la mateixa línia de treball i portarà noves seccions per tal d’apropar l’Església de Barcelona a tots els ciutadans de la diòcesi. Que tingueu una bona entrada d’any. Feliç 2015 per a tots!