«Acompanyar la llibertat en Crist»

L'Apostolat Seglar català tira endavant una escola d'acompanyament per a laics

“Jo sóc el camí, la veritat i la vida” (Joan 14:6) diu Jesús. I és que tot cristià segueix el camí que el portarà al Crist. Ara bé, es pot seguir aquest recorregut tot sol? “Acompanyar la llibertat en Crist”, aquesta és la proposta de formació de l’Apostolat Seglar. Així, tindrà lloc l’escola d’acompanyament el proper 9 de febrer a Sant Feliu de Llobregat.

Acompanyar la llibertat en Crist

Acompanyar un discerniment és, en primer lloc, acollir la vida en Crist com a punt de partida i horitzó de tota acció humana. Des de l’Apostolat Seglar, es creu que “sols la vida en Ell fa possible una lucidesa que sap a què dir “sí” i a què dir “no”. I, un cop presa la decisió, se sap que s’ha encertat si això porta a una més gran comunió amb Déu i els altres”.

Com seguir aquest dinamisme que va de la vida unificada a l’opció pel que és millor? Quines pràctiques comunitàries faciliten trobar Déu present en tot i en tots? En definitiva, com acompanyar una experiència de Déu alliberadora?

El motiu

La delegada d’Apostolat Seglar de Barcelona, Anna Almuni, va explicar en una entrevista realitzada a Catalunya Religió la importància de generar en el laïcat una espiritualitat d’acompanyament. “Vivim un moment en què el laïcat necessita formació i val la pena treballar-ho”, explicava. Per tant, tindria una finalitat encaminada cap a un “lideratge laical i una responsabilitat laical”.

No obstant això, des del mateix Apostolat Seglar es remarquen tres motius imprescindibles:

1. La voluntat de viure i sentir amb l’Església que, a través de la darrera l’Assemblea General del Sínode, ha posat com a prioritat pastoral l’acompanyament espiritual
  2. L’alta valoració que els participants de la jornada varen donar al tema i a les aportacions dels ponents de l’any passat
  3. Explorar un somni. Veure si el laïcat compromès de Catalunya necessita una formació bàsica per a esdevenir acompanyants espirituals

Els acompanyants

Preveres, religiosos, religioses, laics i laiques, formaran part de l’equip d’acompanyants. En total 22 acompanyants amb una àmplia formació i experiència faran seguiment a les 45 persones assistents a la jornada. Tot i això, si se superés la xifra de participants, augmentaria la d’acompanyants.

Què és l’escola d’acompanyament per a laics?

Fa molts anys que l’Apostolat Seglar a Catalunya treballa conjuntament a través d’una comissió per acordar línies comunes de treball i accions coordinades. L’acció més visible que tiren endavant conjuntament des de fa uns sis anys és la jornada catalana d’Apostolat Seglar que fan cada any. S’han fet jornades a Sant Feliu, Terrassa o Barcelona. També serà el tret de sortida de la nova Escola catalana d’Acompanyament per a laics.

14 Juny, 2019
L’ARA i la Fundació La Caixa donen 20.000 euros a Santa Anna i a l’Hospital Sagrat Cor per la seva tasca en l’hospital a peu de carrer