Pàgina d'inici > Entrevistes

Acompanyar la fe dels joves

Entrevista a Enric Termes Ferré, delegat diocesà de Catequesi de l’Arquebisbat de Barcelona, sobre les XV Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi de Catalunya

Els dies 30 de juny i 1 de juliol es van celebrar a Barcelona les XV Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi de Catalunya i les Illes, que van comptar amb la participació del delegat de catequesi de l’arxidiòcesi de Torí, D. Michele Roselli. S’hi va reflexionar “sobre la pastoral que cal avui per acompanyar els nois i noies d’11 a 15 anys, moment en què habitualment se’ls fa la proposta de la celebració de la Confirmació”, afirma Mn. Enric Termes, delegat diocesà de Catequesi de l’Arquebisbat de Barcelona.

Què us preocupa més als delegats i als catequistes?

Hi ha un interès especial en com acompanyar els diferents processos de fe a partir de les distintes realitats que viuen infants, joves i adults que volen descobrir o redescobrir la fe cristiana, per tal que facin una veritable iniciació en la vida cristiana, descobrint-hi la seva riquesa i les diverses dimensions que comporta: conèixer, celebrar, viure i pregar la fe, descobrint-se ja membres de la comunitat cristiana i ells mateixos testimonis d’aquesta fe que van descobrint.

Com es viu aquest moment de pèrdua de fe que es tradueix també en desinterès per la catequesi?

Amb preocupació, perquè creiem que tenim una Bona Notícia a comunicar, que no sempre sabem com ajudar a que efectivament arreli en la vida de les persones d’avui. Però alhora amb esperança, descobrint i donant gràcies per les transformacions que la trobada amb Jesús de Natzaret produeix en la vida d’aquells que es deixen interpel·lar pel seu missatge.

Quines conclusions heu tret de les jornades?

Constatem que només serem capaços d’acompanyar aquests nois i noies si creiem i confiem en ells i en les seves possibilitats; fins i tot, en unes edats marcades per profunds canvis en totes les dimensions de la seva vida. Partint d’aquesta vida i dels seus interessos, ajudar-los perquè descobreixin com Déu ja és present i actua en la seva vida.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del proper 4 de setembre.