Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Acollir, protegir, promoure i integrar els migrants i refugiats

L'Església de la Mare de Déu de la Salut de Badalona acull la Jornada Mundial del Migrant amb el lema "compartint el viatge , compartint la vida”

Fotografies: (Marc Bartomeus / Arxiu Càritas Diocesana de Barcelona)

Aquest darrer diumenge de gener s’ha celebrat la Jornada mundial del  migrant i refugiat. El lema d’enguany és “compartint el viatge, compartint la vida”. A nivell diocesà, en un acte organitzat pel col·lectiu “Caminem junts en la diversitat”, Càritas Diocesana i la Delegació de Pastoral Social de l’Arquebisbat, la nostra arxidiòcesi va commemorar aquesta Jornada el passat diumenge 28 de gener, a l’Església de la Mare de Déu de la Salut de Badalona.

Celebració

L’acte va començar a dos quarts de dotze del matí amb la benvinguda als assistents, tot compartint una “xocolatada”. Al migdia, en una església plena de gom a gom, es vacelebrar l’Eucaristia, en una missa presidida pel rector de la parròquia, Mn. Salvador Roure, i concelebrada, per Mn. Josep M. Jubany, Delegat de Pastoral social i els capellans de comunitats de migrants que hi ha a Barcelona. Com a tret diferencial respecte les altres celebracions, l’Evangeli es va proclamar en diferents idiomes i l’homilia, pronunciada pel Delegat, va glossar els quatre verbs proposats pel papa Francesc per aquesta Jornada: Acollir, protegir, promoure i integrar.

En la celebració van participar els cors de les comunitats ucraïneses, xinesa, filipina, i el grup d’animació musical de la parròquia. Acabada la celebració, les comunitats ucraïneses i filipina van oferir un petit concert de nadales i cançons dels seus països.

Manifest

Seguidament es va entregar a tots els assistents el manifest, a on a la llum de la Paraula de Déu i del magisteri del papa Francesc, es feien  unes denuncies sobre la situació dels migrants, i assumien el compromís de treballar per a un món sense barreres per a les persones i que a tothom li sigui reconeguda la dignitat de ser Fill de Déu, sigui quin sigui el seu orígen, ètnia o religió.

Després va tenir lloc un dinar de germanor, a on hi participaren uns 200 comensals.

A continuació, l’asociación cultural Hanan Pacha, “Jardín del cielo” va oferir una actuació amb balls tradicionals peruans, amb la participació tant d’adults com de nens.

A la tarda, com a cloenda de la Jornada, en aquesta església badalonina es va fer una pregària per reflexionar sobre textos del papa Francesc que exhorten a tenir cura dels migrants i a denunciar les greus mancances d’Occident envers els que hi arriben a la recerca d’una vida digna.