Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

Acció Catòlica…més enllà de la catequesi!

El passat dissabte 20 de setembre, més de 40 animadors i consiliaris de grups d’infants i joves de diverses diòcesis catalanes es van reunir al per a plantejar-se la continuïtat i l’articulació de la catequesi amb una proposta d’ Acció Catòlica General.

La convocatòria era feta pel Moviment Cristià de Joves- MCJ-MUEC , el moviment diocesà d’Acció Catòlica General de joves i la trobada tingué lloc al Seminari Conciliar de Barcelona. Què passa amb les nostres catequesis en el moment actual d’Església i de joventut que tenim dificultats per a oferir camins als infants i adolescents un cop acabada han rebut els sagraments pels quals han estat preparats durant un temps?  El tema és complexe, i cal una reflexió més aprofundida.  En aquesta línia va ser important i molt valuosa l’aportació i presència de tres membres de l’ equip coordinador de l’ Acción Católica General , amb presència a més de 40 diòcesis de l’ Església a l’estat espanyol.  Dos laics, els responsables de joves i d’adults i el consiliari explicaren la proposta d’un únic moviment, diocesà, arrelat a les parròquies , amb tres sectors: infants, joves i adults.  Al mateix temps oferiren un bon material de treball, que aviat estarà disponible en català.

En la línia de l’ Acció Catòlica, renovada i adaptada als canvis socials i eclesials, aquesta proposta pastoral ofereix materials , encontres, jornades sempre centrada en tres eixos: l’arrelament a la vida, la formació d’un laïcat madur  als servei de l’ Església i del món, i l’experiència d’una fonda espiritualitat  arrelada en el Déu de Jesucrist i en els sagraments de l’ Església El bisbe auxiliar de Barcelona, Sebastià Taltavull que fou present durant tota la Jornada, la va cloure, recollint el debat que es va generar,  llençant-nos reptes i encoratjant-nos a fer allò que els documents de l’ Església han afirmat tantes vegades: l’ Acció Catòlica com a mitjà  valuós i prioritari per a una formació d’un laïcat madur i responsable ( Concili Vaticà II, Christifideles laici, Concili Provincial Tarroconense i cita de l’ Evangelii Gaudium) . També recordà la necessitat de centrar-nos en les persones, reals i concretes , en els joves.  En definitiva, a creure’ns allò a que l’ Església ens encoratja des de la fidelitat a les persones i en la confiança en l’ acció de l’ Esperit en les nostres comunitats

Cori Casanova, consiliària.