Acció Catòlica General fa balanç del curs

Les responsables i els consiliaris del moviment a l’ arxidiòcesi de Barcelona valoren el curs acompanyats del bisbe Sergi

Fotografia: Sopar de la trobada d'Acció General Catòlica (T.R)

Aquest 9 de juliol, als locals parroquials de Sant Joan de Vilassar de Mar es van reunir les responsables i els consiliaris dels grups de diverses parròquies de l’ arxidiòcesi de Barcelona que formen actualment l’Acció Catòlica General (ACG),  dividida en tres sectors: Infants, Joves i Adults.

Aquesta nova vertebració i nou impuls de l’ACG a casa nostra s’iniciava i es formalitzava el passat 21 d’octubre a la Parròquia de Sant Pau del Camp en una trobada de constitució i presentació,  que va aplegar més de 150 persones, entre infants, joves i grans.

Primer any de rodatge

Al llarg d’aquest curs, són diverses les activitats i propostes que ha realitzat cadascun dels tres sectors. Sobretot, la vida ordinària de cada grup de Revisió de Vida.  Per aquest motiu,  era convenient fer una reunió de valoració d’aquest primer any de rodatge per tal de veure on som i quines línies de treball s’obren per a la missió evangelitzadora que li és pròpia a l’Acció Catòlica.

Presència pastoral

Així doncs, responsables i consiliaris van acudir acompanyats i orientats pel Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona.  Aquest va assenyalar algunes de les darreres aportacions que ha fet el Papa Francesc sobre la presència i missió de l’AC a l’Església i en el món, així com també la presència de l’AC en l’actual Pla Pastoral de la Diòcesi. També va esmentar algunes pistes per com seguir treballant des de la fidelitat en aquesta missió. Una acció que demana atendre la realitat de les nostres parròquies, barris i pobles.

La reunió-sopar va resultar molt enriquidora. En un primer moment ens vam escoltar tots sobre com havíem viscut aquest curs. Es van plantejar les dificultats i oportunitats, el goig de compartir la missió dels 72 que Jesús envia de dos en dos, etc.

Quins són els reptes?

En un segon moment, vam compartir obertament els reptes que se’ns plantegen avui. D’entrada el treball evangelitzador a les parròquies. Una tasca encaminada a acompanyar la catequesi dels infants en una clau més missionera i compromesa que tingui continuïtat. D’altra banda, la fita d’arribar als joves, amb els seus llenguatges i ritmes de vida, tant als que ens venen de la catequesi com aquells als quals arribem per altres canals.

Tanmateix, es va proposar a grups d’adults de parròquia la conveniència de fer un camí en xarxa i d’Església amb altres grups d’altres parròquies i diòcesis. Així, arribar a un procés de creixement en la fe, que ajudi a esdevenir cristians madurs i responsables, tant a l’Església com en el compromís transformador en el món.

En creixement

Finalment,es van concretar les properes fites del Moviment. En primer lloc, l‘encontre de laics de parròquia promogut per l’ Acción Católica General estatal, de l’1 al 4 d’agost a Àvila. En aquest podrem compartir l’experiència amb més de 600 cristians de totes les diòcesis d’Espanya.

En segon lloc, la 2a Trobada general dels 3 Sectors de l’ACG de Barcelona el proper diumenge 27 d’octubre de 2019.  Esta oberta a aquells que, en grup o individualment, fan camí a les seves parròquies i estiguin interessades en aquesta xarxa de cristians deixebles missioners que vol ser l’Acció Catòlica General.

Mn. Toni Roman,  consiliari diocesà de l’ Acció Catòlica General de Barcelona

16 Juliol, 2019
Entrevista a Carles Armengol, autor del llibre "Canviar el consum per canviar la vida", on es parla de la vinculació entre el consumisme i la crisi social i ambiental que s’està patint a escala global