Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Acció Catòlica General comença el seu camí

Infants, joves i adults de diferents parròquies es reuneixen en la primera trobada del curs juntament amb el bisbe Sergi

Diumenge 21 d’octubre va tenir lloc la primera trobada d‘Acció Catòlica General de la diòcesi de Barcelona. Sota el lema “Sortim i caminem junts”, infants, joves i adults van compartir una jornada de reflexió i celebració. Aquesta va tenir lloc a la Parròquia de Sant Pau del Camp. Així, la trobada va comptar amb la presència del bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sergi Gordo, el responsable del sector joves de l’ACG estatal, Fran Ramírez,  i membres de l’ACG de Tortosa i Tarragona. Va ser, doncs, una jornada en la que es van aplegar 150 persones de diferents parròquies de la diòcesi.

Les activitats de la jornada

La jornada es va iniciar amb una pregària en la que cada persona va construir un vaixell de paper. Aquest no deixava de ser una imatge per representar el camí que anem fent, els uns amb els altres. Després, un representant de cada sector va fer una presentació per mostrar el recorregut caminat anteriorment, com el Camí de Santiago o la Pujada al Pessebre.

Per començar l’activitat del matí, es va separar per sectors. Tot i així, els grups van fer el mateix treball. Es va girar entorn de qüestions com: Com trobem a Déu en els àmbits de la nostra vida? Quin paper tenim com a cristians en aquests àmbits?

Els infants, a partir d’una dinàmica reflexiva sobre tot allò que tenen i comparteixen, van veure què és realment important a les seves vides. Jesús els acompanya quan comparteixen un joc, quan s’ajuden, quan estimen, etc.

Reflexió en comú

Altrament, els joves, acompanyats pel bisbe auxiliar, van compartir com trobar Déu en la feina, els estudis, la família, els amics… Concloent, d’aquesta manera, que Déu és sempre present en les seves vides. Els adults es van dividir en petits grups per reflexionar com veuen el món social, polític, espiritual, entre d’altres. Tenint en compte aquests aspectes, van reflexionar sobre com Déu veu el món, qüestionant-se si ells poden canviar la mirada dels seus entorns.

Un cop acabades les activitats, tots els grups van anar a la Parròquia de Santa Madrona. Allà van celebrar un dinar de germanor, seguit d’una presentació de l’ACG a càrrec del Fran Ramírez, vingut de Toledo. Ramírez va destacar els trets característics de l’ACG. Alguns dels que va remarcar són la importància de l’organització i l’estructura des de les parròquies. Ara bé, no es va deixar de banda els infants ja que van descobrir, a través del joc, què és l’ACG.

Una gran coral, que treballa per la melodia de Déu

La Missa, presidida per Mons. Sergi Gordo, va estar acompanyada amb una tela davant l’altar com a símbol de camí. En aquesta, es van es anar afegint elements durant l’Eucaristia, representant tot allò que els ajudarà a caminar.

Mons. Gordo, sense abandonar el seu to amable i sincer, proper pels nens, va remarcar que és “un camí que hem de seguir tots”. “Jesús vol que siguem nosaltres els que convidem a les activitats –afegia – així farem testimoni de la nostra vida”.

Els infants es van quedar fascinats davant la seva missió a fer de “teloners” a la que els va convidar el bisbe. Va assegurar que “no s’està sol sinó que hi ha tot un grup”, com amb les coral que tots canten i cada un al seu to però emetent una sola melodia. En conjunt, va resumir que “Acció Catòlica és una gran coral en la que Jesús canta amb nosaltres”. “Som una família, això és l’Església, on tots som amics de Jesús”, va dir.

L’homilia va finalitzar amb el cant acompanyat de guitarres “Som una gran família”. Perquè “Jesús no només compta amb tu, sinó amb tots els teus amics per formar aquesta família”.