8 seminaristes reben l’admissió a Ordes

El bisbe Mons. Agustí Cortés presideix l’eucaristia dels futurs sacerdots de la diòcesi de Barcelona i Sant Feliu

Aquest mes de febrer els seminaristes de Barcelona Diego Pino, Jaime Moyá, Joan Mundet, Jordi Avilés, Jordi Domènech, Santiago Cellier, Vicenç Martí i Xavier Montané, de Sant Feliu, han rebut l’admissió  a ordes sagrades. La celebració va tenir lloc al Seminari Conciliar de Barcelona, on va assistir el bisbe de Sant Feliu, Mons. Agustí Cortés, per presidir.

La celebració de l’Eucaristia  va anar acompanyada dels formadors del seminari entre aquests el rector Mn. Felip Juli. Hi havia altres preveres i diaques vinculats als seminaristes, així com, grups i moviments on fan la seva tasca pastoral.

Homilia

Agustí Cortés va beneir els vuit seminaristes admesos a rebre les ordes sagrades. Els va animar a continuar el camí amb esperança i fe. Així, va afirmar que “el procés de la vocació al ministeri sacerdotal essencialment consisteix en el traspàs del pensament teòric al cor de la persona”. Un traspàs, també, de la persona a les actituds i accions de la seva vida”.

Durant l’homilia, va destacar, “el sentit i  el problema de la subjectivació de la vocació dels cristiàns cridats a servir l’Església“. En aquest sentit, el bisbe va fer una referència a Sant Agustí, a la crida al ministeri sacerdotal i episcopal. Va advertir la necessitat de “compensar la subjectivació de la vocació”. És a dir, “afirmar amb gratitud i positivitat la vocació sacerdotal”. Segons va dir, cal fer-ho amb la convicció que: “tota veritable vocació no només està acompanyada per l’Església, sinó que neix, madura i arriba al seu cimal quan l’Església discerneix i crida“.

Aliança

Finament,  va referir-se a la Paraula de Déu proclamada en la celebració de l’Eucaristia. Dins l’Evangeli, el bisbe va convidar a descobrir en la confessió, la seva fe eclesial, la fe de l’Església. De la primera lectura: “l’aliança de Déu amb la humanitat en la persona de Noé”. Representa “la fe d’una humanitat purificava i fidel al Déu de la vida”.

No hi van faltar tots els companys del seminari i familiars i amics que van gaudir amb emoció d’aquest nou pas del seus fills, si Déu vol, vers el sacerdoci. Un any més, el Seminari Conciliar de Barcelona va viure una jornada de joia i pregària al voltant de la vocació sacerdotal pel bé de la nostra església diocesana. Amb un refrigeri festiu i fratern amb els seminaristes, formadors i familiars van acabar aquesta trobada familiar.

Fotografies: Ramon Ripoll

18 Setembre, 2019
Un grup de persones amb discapacitat visual arriben a Santiago de Compostel·la després de tres anys fent el camí francès
18 Setembre, 2019