Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

70 anys en 7 dies

Càritas Diocesana de Barcelona celebra el seu 70è aniversari amb la publicació d’un llibre que repassa la seva trajectòria al servei dels més necessitats

70 vegades 7. Aquest és el nom del llibre presentat aquest dijous al cinema Cinesa Diagonal, escrit pel professor de Farmacologia de la Universitat de Barcelona, Albert Figueres. Es tracta d’una obra que analitza la història d’aquesta entitat social a través del testimoni de 17 dels seus voluntaris que col·laboren diàriament en tasques solidàries.

Durant set dies aquests treballadors socials relaten de forma personal les seves experiències a Càritas, reflectint els seus 70 anys d’existència. L’acte va comptar amb la participació del cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach, qui va adreçar unes paraules als assistents en homenatge al gran treball realitzat d’aquesta entitat des dels seus inicis.

Ajudar a les persones, el major èxit i satisfacció de Càritas

“Càritas és un lloc que ajuda i dóna esperança als més necessitats: un valor afegit que molt poques entitats socials es dediquen a oferir a la societat”, declara Albert Figueres. De fet, l’autor del llibre ha destacat que, pels testimonis que va entrevistar, les persones que atén aquesta entitat solidària es troben en una situació molt crítica i, sovint, no tenen a on anar.

“Jo era molt jove, acabava la carrera i acabava d’entrar a Càritas, i de cop i volta vaig haver d’anar a casa d’una persona. Em va obrir la porta i vaig dir: què és això? Com pot ser que algú estigui vivint així?“. Aquest és el començament d’un dels testimonis que ha recopilat Figueres i que mostra les impressions d’aquests vers les difícils situacions que han hagut de fer front. La publicació de 70 vegades 7 té, per tant, l’objectiu de donar a conèixer a la societat aquestes tràgiques realitats que són molt presents en la nostra vida quotidiana.

Càritas és l’Església

“Qui vulgui conèixer l’Església, ha de conèixer abans Càritas”. Amb aquestes paraules el cardenal Martínez Sistach va iniciar el seu discurs, en el qual va afirmar que 70 anys d’existència i d’ajut al necessitat fan de Càritas una entitat madura i de gran rellevància social. I és que per mitjà del treball desinteressat del seus voluntaris, cap als més vulnerables, dóna una imatge molt positiva de l’Església i facilita la seva activitat diocesana.

Precisament, l’arquebisbe de Barcelona va afirmar que aquesta entitat solidària ha portat a terme tres funcions fonamentals des dels seus orígens: la celebració de la fe cristiana, l’ajuda als altres des de l’amor fraternal i la denúncia de totes aquelles injustícies que hi hagin en la nostra societat. Gràcies al compliment d’aquestes funcions, Càritas ha pogut ajudar a moltes persones necessitades i l’Església espera que ho segueixi fent per celebrar 70 anys més.