Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

25 anys de la Torre del Suro

El pessebre vivent més inclusiu arriba al quart de segle donant protagonisme a les persones amb discapacitat intel•lectual del centre ocupacional Taller Escola Sant Camil

El pessebre vivent de la Torre del Suro celebra la seva 25a edició. Ho fa, com sempre, amb els protagonistes més especials. Les persones amb discapacitat intel·lectual del centre ocupacional Taller Escola Sant Camil.

Més d’un centenar d’actors i actrius es preparen per ocupar el seu lloc a l’escena d’un dels passatges més coneguts de la Bíblia. No han faltat els representants del centre ocupacional, com el director del Centre, Sergi Gil, ni de l’Arquebisbat. També ha assistit Ada Colau. L’alcaldessa s’ha integrat com una visitant de les més de 1000 persones que van passar pel barri del Guinardó. Gil ha explicat la importància d’un dia com el del pessebre vivent perquè ajuda a “visualitzar el que aquestes persones són capaces de fer”.

Com es duu a terme la representació

La representació, Premi Ciutat de Barcelona, es realitza a partir de l’escenificació de quadres estàtics. El visitant del pessebre vivent ha d’anar trobant-los en l’itinerari. Aquests quadres són de temàtica diversa, oficis que es perden o desapareguts, bíblics o costumistes.

L’atractiu arquitectònic del pessebre és també La Torre del Suro. Un indret excepcional, per tant, que permet crear atmosferes i ambients difícils d’aconseguir en zones urbanes. Aquest edifici de 1910 és un excel·lent exponent de l’arquitectura modernista. La visita al pessebre vivent és una oportunitat per contemplar-lo amb tot el seu esplendor, ja que la resta de l’any l’accés a la finca és restringit.

Taller Escola Sant Camil

És un centre ocupacional que dóna atenció a persones amb discapacitat intel·lectual des de 1962. El centre és un servei de la Pia Unió dels Germans Missioners de Malalts Pobres del barri del Guinardó de Barcelona coneguts popularment com els Camils. Actualment, Sant Camil dóna atenció a 80 persones en dos serveis diferenciats: el Servei de Teràpia Ocupacional (STO) i el Servei d’Orientació i Inserció (SOI).

Per tant, al Taller Escola Sant Camil treballen per millorar l’autonomia dels seus usuaris mitjançant activitats que permetin aprenentatges globals i útils per a la seva rutina diària. Desenvolupen activitats per millorar les habilitats personals, socials, comunicatives i motrius. Les característiques de la població del centre són canviants i amb elles les seves necessitats.

Un pessebre vivent que desprèn els valors més importants del Nadal. La solidaritat, la fraternitat i la inclusió que fa protagonistes una de les cares més amagades de la societat.