Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

22 quilòmetres a peu per Santa Teresa

Primer dia de caminada dels joves de la diòcesi que participaran en la Trobada Europea d’Àvila. El recorregut: Segòvia – Otero de Herreros. A la meta s’han trobat amb el Cardenal Sistach

Aixecar-se abans de les 7 del matí és un exercici de força interior. I si és a les 6, quan encara no ha sortit ni el sol, encara més. Sort que un reconfortant i vital esmorzar, acompanyat d’una pregària, ha donat el bon dia als més de 200 joves que s’han vestit amb roba d’esport, preparats per caminar els 22 quilòmetres que separen Segòvia d’Otero de Herreros. Començar a caminar amb la fresca del matí és sa per acabar de despertar-se tot i que també és fonamental un bon company de viatge. Per això, els organitzadors han decidit posar en pràctica –com ja van fer per al Camino de Santiago- l’Emmaús: és a dir, engegar la caminada amb algú que no coneixes i entaular conversació durant una estona, posant en comú temes com la fe.

Després de cinc hores de camí, amb el sol com a testimoni, les energies han començat a minvar tot i que la bellesa del paisatge animava a seguir caminant. Tanmateix, l’arribada a Otero de Herreros ha estat una alegria continguda per a molts: treva de descans fins al dia següent. A més a més, després de dinar plegats els esperava una sorpresa: una piscina on han pogut descansar mitja tarda. Bé, descansar o gastar encara més energies ja que l’aigua –bastant freda, per cert- és un reclam per a joves i adults, sobretot després d’haver suat durant tot el dia.

Moment per a Déu

Però no tot ha estat temps lliure a la tarda. L’activitat de la organització -a partir de les 18h- ha estat una catequesi per comentar “els tuits de santa Teresa” que cadascú ha rebut a primera hora del matí. Per fer-ho, els joves s’han dividit per grups i han pogut comentar els tuits respectius dient cadascú el que pensava. Però la tarda també amagava una altra sorpresa: la visita del Cardenal Sistach, qui s’ha emocionat al veure els més de 200 joves que participaran a Àvila i a qui els ha animat a continuar caminant.

Una eucaristia  presidida pel Cardenal Sistach ha servit per recordar que de la mateixa manera que trobem a Déu en la Paraula, cal trobar-lo també en mig del camí que estem traçant. En la seva homilia, l’Arquebisbe de Barcelona ha destacat que el més important pels cristians és la pregària, que com deia la santa d’Àvila, “no consisteix en parlar molt sinó en estimar molt”. Un sopar de germanor ha posat punt i final a una jornada frenètica que continuarà de la mateixa manera aquest dimarts.