Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Sant Josep Oriol, 100 anys al barri

La parròquia de l'Eixample dedicada al Dr. Pa i Aigua celebra els cent anys de treball i esforç dins la diòcesi de Barcelona

El 2015, l’Església de Sant Josep Oriol celebrava els 100 anys de la col·locació de la primera pedra del temple, encarregat, el 1907, per direcció del Cardenal Salvador Casañas. Enguany, celebren ja el centenari de l’inici de l’activitat parroquial.

Va ser el 23 de març de 1918 quan es va inaugurar aquesta parròquia de l’Eixample amb el bisbe Mons. Enric Reig i el que seria el seu primer rector, Mn. Joan Icart. Amb aquest motiu, l’hi ha feligresia s’ha reunit en una missa solemne per agrair aquest centenari d’esforç i dedicació. L’arquebisbe de Barcelona Card. Joan Josep Omella va assistir expressament per presidir la celebració, concelebrada pel rector Mn. Enric Termens, juntament, amb els rectors de les parròquies veïnes amb qui formen una unitat parroquial.

Caminar amb el Senyor

En l’homilia, el cardenal Omella va agrair als presents la seva empenta i dedicació. Una acció tal com va fer el seu patró Sant Josep Oriol. “Ell era un home de la diòcesi que va treballar, estimant molt l’Església i els seus amics preveres”, va dir el cardenal. En aquesta línia, va animar a la feligresia a treballar per caminar segons el que Déu demana.

“De vegades tenim por d’entregar la nostra vida al Senyor – deia l’arquebisbe de Barcelona- però hem d’avançar en el camí de la santedat amb solidaritat i coherència”. “Penseu que ell us acompanya”.

L’oració i el bon temps

Exaltant el testimoni del patró, conegut com el Dr. Pa i Aigua, Omella va descriure’l com un home de caritat, humil i entregat a la pregària. “Ell buscava la força del diàleg, de tu a tu, i de cor amb Déu”, exclamava.

Va comparar la pregària amb el bon temps. Concretament, de quan es pren el sol. Segons explicava, “nosaltres ens posem davant el sol i anem prenent color”. No hi parlem amb ell, però el Sol a poc a poc ens va apujant el color- continuava Omella-. “En l’oració, fem silenci, i el senyor ens parla i ens transforma”.

Inspirats pel Senyor

El bisbe va referir-se a la tasca que han fet les parròquies de la zona per organitzar una unitat parroquial. Una iniciativa que ha de ser “exemple de fraternitat i comunió entre tots”. També un exemple d’Església en Sortida, un propòsit en paraules del mateix Papa Francesc, i en la línia del que serà el nou Pla Pastoral. Tal com va dir un pla que ha d’ajudar-nos a sortir a predicar. “Feu l’esforç d’acollir el nou pla per millorar la nostra vida cristiana, que ens demana arribar a la santedat de la humilitat i la comunió, inspirats pel Senyor”, va dir.

Actes de celebració

La celebració va comptar amb la presència de la feligresia de les diferents parròquies així com amb membres de l’Escola Sant Josep Oriol.

El rector, Mn. Termes va agrair a tots el camí fet fins ara i va animar a continuar amb aquesta fita, un fruit del treball de tots. També, va convidar a la feligresia a participar dels diferents actes de celebració. Durant l’any tindran cabuda diverses activitats que hi ha programades amb el propòsit de conmemorar la trajectòria de la parròquia.

Acabada la celebració, es va donar pas a un concert interpretat per la mateixa coral de la parròquia.