Pàgina d'inici > Noticies > Solidaritat

10.000 persones faran la caminada solidària de Sant Joan de Déu

Degut a l’èxit de la primera edició, el proper 1 de març torna la Barcelona Magic Line amb més de 600 voluntaris i amb un repte solidari que supera els 213.000 €

La plaça de davant de la Catedral serà el lloc d’arribada i finalització de la Barcelona Magic Line (BML), el principal esdeveniment solidari de Sant Joan de Déu a Barcelona, que enguany es farà el proper 1 de març. La caminada solidària, que ha tancat les seves inscripcions per manca de places, compta ja amb 10.000 persones inscrites en 753 equips, el que suposa un repte solidari agregat de 213.000€, dels quals ja se n’han ingressat més de 140.000€.

La caminada proposa recorreguts de 40, 30, 20 i 10 km i dos punts d’incorporació per a persones amb mobilitat reduïda a 10 i 3 km. Els recorreguts ofereixen un altre punt de vista de la ciutat de Barcelona, apropant la muntanya a la ciutat, ja que recorren trams urbans i de muntanya passant per nou turons emblemàtics de Barcelona. Durant el recorregut, més de 600 persones voluntàries estaran a les sortides, avituallaments i controls per tal d’atendre als caminadors.

Per a què serveixen els diners recaptats?

El 100% dels diners captats pels equips de la BML es destinen a finançar els programes que Sant Joan de Déu ofereix per a millorar la qualitat de vida de les persones més vulnerables en els àmbits de: salut mental, sense llar, dependència, infància hospitalitzada, recerca i cooperació internacional.

La primera edició de la caminada solidària va mobilitzar 5.700 persones i va recaptar 137.000 euros, el que representa quasi doblar l’esdeveniment del primer al segon any. Amb aquests diners aconseguits en la BML del 2014, es van poder finançar 15 projectes com pisos d’inclusió social per a persones amb pocs recursos, programes terapèutics complementaris per a persones amb trastorn mental o dependència, projectes de recerca de malalties minoritàries o programes de suport a centres en països en desenvolupament.