image-7b42a2c89a53169d8f5db91827e321da
Notícies » Església de Barcelona

La creu de Lampedusa s’acomiada de Barcelona

Càritas ha estat una de les encarregades de dir adéu a la Creu que peregrina ara a Girona per continuar amb el seu recorregut

image-7aeb524d904cdf37355aa6357a25f6e5

La creu de Lampedusa ha finalitzat el seu recorregut per Barcelona, on ha peregrinat per alguns racons de la ciutat. La Creu va iniciar la seva trajectòria aquesta setmana a la parròquia de Santa Anna i es va traslladar per tot el centre de la ciutat, aturant-se a la plaça de la Catedral on van fer una pregària, i arribant a la plaça Sant Jaume on les Germanetes de l’Anyell tenen la seva parròquia. Allà es va fer la pregària final amb la Creu.

Fi del pelegrinatge de la Creu a Càritas Barcelona

Com estava previst, la creu de Lampedusa va finalitzar el dijous la seva trajectòria per la capital catalana a la seu històrica de Càritas Diocesana de Barcelona

Durant tot el matí de dijous a la seu, la Creu es va convertir en un símbol d'esperança per a voluntaris, persones compromeses amb els refugiats i membres de Càritas, que van poder pregar i compartir missatges i gestos de solidaritat.

La coordinadora d'atenció als refugiats de Càritas, Juana Martín, assegura que per a l'organització, "la creu de Lampedusa representa la seva missió d'acollida i atenció a les persones, ja que tenen un compromís d'ajudar-les sense importar la seva religió, origen, ètnia , cultura, etc .; i que aquesta simbolitza el sofriment i la incertesa que viuen els migrants en abandonar el seu país, la por de no tenir futur ni reconeixement en la societat ". Tots els esforços s'enfoquen en garantir l'acollida, dignitat i els drets de les persones. I és que Càritas Diocesana de Barcelona té entre els seus eixos de treball l'atenció de persones que demanen asil o procedents de països amb algun tipus de conflicte.

Després de Càritas, la Creu va ser traslladada a la parròquia de Sant Just i Pastor de la Comunitat de Sant Egidi, l’últim lloc de la ciutat on es va aturar.

La creu de Lampedusa no deixa Catalunya

Un cop finalitzat el seu recorregut per Barcelona, la creu de Lampedusa no ha deixat Catalunya, sinó que ha anat cap a Girona per iniciar el seu recorregut en aquesta ciutat.