image-7b42a2c89a53169d8f5db91827e321da
Notícies » Església de Barcelona

Calendari diocesà 2016-2017

L’Arquebisbat de Barcelona presenta les activitats oficials de la diòcesi programades pel nou curs

image-0b8aa3a34de640650d02d00090e5136c

Enguany, l’Arquebisbat de Barcelona ha elaborat un Calendari Diocesà per tal de mostrar un “gest de comunió per a treballar coordinats amb esperit sinodal i al servei de tots”. Així ho esmentava el bisbe auxiliar, Mons. Sebastià Taltavull, en una carta dirigida als capellans de la diòcesi de Barcelona, on agraïa l’esforç de tots ja que “no ha estat fàcil preveure amb temps totes les activitats i dates corresponents, però el que s’ha pogut s’ha fet”.

Unitat diocesana

Els esdeveniments que s’hi troben en el document en qüestió han estat facilitats, sobretot, per diverses Delegacions Diocesanes, amb la idea d’informar sobre tot allò que s’organitza com a diòcesi, tenir-ho present en la pregària i participar de tot allò que sigui possible. La idea principal, segons especificava Taltavull, és detectar quines activitats tenen més “caràcter diocesà” i que “ens afecten a tots” per unir esforços i participar-hi de forma activa.

Activitats diverses

El Calendari Diocesà mostra les dates de tot allò que s’ha pogut preveure fins ara, amb la intenció de seguir la línia del Sant Pare quan afirma que “la pastoral ordinària en totes les instàncies sigui més expansiva i oberta”(EG 27). Totes les activitats estan pensades pels diferents àmbits en que l’Església diocesana de Barcelona hi és present. Les delegacions col·laboradores han treballat amb la idea “d’avançar en el camí d’una conversió pastoral i missionera, que no pot deixar les coses com estan” (cf. EG 25).

A mesura que vagin passant les setmanes i s’apropin les diferents activitats diocesanes s’aniran publicant en aquesta mateixa web.