image-7b42a2c89a53169d8f5db91827e321da
Notícies » Sínode de la Família

Mn. Claret: “L’Església és una família de famílies”

Mn. Claret: “La sexualitat no és un joc, no és quelcom banal. Té un simbolisme profund d’unitat, d’amor, d’estabilitat”

Gairebé es compleix una setmana des que va començar el Sínode de Bisbes i, tot i que és massa precipitat extreure conclusions, ja es poden apuntar algunes directrius i temàtiques que s’estan tractant. Mn. Claret, delegat de pastoral familiar de l’Arquebisbat de Barcelona, ha aportat el seu granet de sorra al debat obert i considera que el Sínode “és evident que portarà canvis”. Tanmateix, no s’aventura a dir quins seran però creu que, en tot cas, seran lícits perquè “els pares sinodals són representatius de l’Església universal”.

Del Sínode espera que enforteixi la família, que expressi el goig que comporta el nucli familiar i que ofereixi camins d’esperança reals a aquells que volen estar del tot integrats en l’Església, com són els divorciats, els tornats a casar o els homosexuals.

La família, la institució més important de la persona

“Moltes vegades es considera la família com una càrrega, quan la família és precisament la institució més natural i important de la persona”, remarca Mn. Claret. I fins i tot afegeix que “l’Església és una família de famílies i la família, una Església en petit, en certa manera”.

Per tal d’arribar a les famílies en un context en què la crisi de valors els hi afecta, el delegat de pastoral familiar creu que l’Església “ha de renovar el missatge i el llenguatge per fer-lo més comprensible, però no per canviar la seva essència”. En canvi, sí que ha de canviar “la sintonia, el servei, la proximitat i oferir camins pastorals, de manera que les famílies vegin com l’Església les protegeix i les estima”.

La sexualitat, un aspecte més de l’amor conjugal

Arran de la intervenció de la parella Pirola, la sexualitat és un tema que s’està debatent al Sínode. Mn. Claret admet que “la sexualitat no és un joc, no és quelcom banal. Té un simbolisme profund d’unitat, d’amor, d’estabilitat” perquè “es manifesta tota la vida conjugal a través del cos”. Segons el delegat de pastoral familiar, no s’ha de veure la sexualitat com quelcom negatiu sinó com part integrant de la persona.