image-7b42a2c89a53169d8f5db91827e321da
Notícies » Sínode de la Família

“Caminar, edificar i professar”

El Cardenal Baldisseri  inicia l’Assemblea Extraordinària del Sínode de Bisbes recordant el missatge del Papa en la seva primera Homilia

image-68ed39d78a71ac0de188b94aac8fb9f5

El passat dilluns va començar el Sínode de Bisbes amb la introducció del Secretari General, el Cardenal Lorenzo Baldisseri, qui va rememorar les etapes prèvies del Sínode de Bisbes, des de la XIII Assemblea General Ordinària celebrada el 2012 a la Preparació de l’Assemblea General Extraordinària que ara es realitza. D’aquesta manera, el Cardenal Baldisseri va ressaltar les prospectives i novetats d’aquest sínode, assenyalant la novetat del “camí sinodal” i la metodologia que se seguirà a les assembles.

El missatge

En  la introducció del Sínode, el cardenal Baldisseri va citar els tres verbs que el Papa Francesc va dir en la seva primera Homilia a la Capella Sixtina: caminar, edificar i professar situant en primer lloc “caminar”. El significat del verb és l’Església caminant cap a casa del Pare, missionera en els carrers del món, la que anuncia i professa la fe en Jesucrist.

El Secretari General va concloure desitjant que aquesta Assemblea sinodal sigui el lloc privilegiat de la col·legialitat sinodal, que anuncia l’Evangeli caminant, i que estès impregnada d’una nova obertura a l’Esperit, d’un mètode i un estil de vida i de testimoni, que garanteixi la unitat en la diversitat i l’apostolicitat en la catolicitat.